مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

377
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

534
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای اصلاح محیط فیزیکی آموزش باغبانی برای هنرجویان با نیازهای ویژه

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 18

چکیده

 این پژوهش, به دنبال شناسایی و ارزیابی راهبردهای اصلاح محیط فیزیکی آموزش, توسط آموزشگران باغبانی, برای کار با هنرجویان با نیازهای ویژه در ایران بود. مرحله ی نخست این پژوهش, با استفاده از فن دلفی اصلاح شده انجام گرفت. جامعه آماری شامل 31 نفر از آموزشگران باغبانی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی ایران بود. نتیجه این مرحله از مطالعه شناسایی 27 راهبرد اصلاح محیط فیزیکی آموزش بود که با نیازهای ویژه هر هنر آموز متناسب می شود. تکرار و تمرین در محیط های اصلاح شده ی آموزشی, آموزش عملی بیش تر در محیط های متناسب شده (مانند گلخانه), ساخت میز کاشت و میز کار برای هنرجویان با معلولیت های جسمی حرکتی, از مهم ترین راهبردهایی بودند که پاسخ گویان با آن ها موافق بودند. هم چنین, یافته ها گویای آن بودند که پیش از آغاز آموزش, یک آموزشگر باغبانی باید درباره ی هنرجویان با نیازهای ویژه شناخت کاملی داشته باشد تا بتواند بازخورد و راهبرد مناسبی ارایه کند. مرحله ی دوم تحقیق, یک بررسی پیمایشی بود. جامعه آماری این مرحله, 80 نفر از آموزشگران باغبانی بودند. یافته های این مرحله از تحقیق نشان داد که 8/34 درصد آموزشگران باغبانی, راهبردهای مورد استفاده خود را در سطح بسیار زیاد, 5/45 درصد در سطح زیاد و 7/19 درصد در سطح متوسط ارزیابی کردند. هم چنین شناسایی راهبرد های اصلاح محیط فیزیکی کلاس درس توسط آموزشگران باغبانی, پایداری درازمدت برنامه های آموزش باغبانی در مدرسه های استثنایی را رقم می زند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیخانی دادوکلایی، مهدی، چیذری، محمد، بیژنی، مسعود، و عباسی، عنایت. (1398). راهبردهای اصلاح محیط فیزیکی آموزش باغبانی برای هنرجویان با نیازهای ویژه. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(50 )، 3-18. SID. https://sid.ir/paper/200497/fa

    Vancouver: کپی

    علیخانی دادوکلایی مهدی، چیذری محمد، بیژنی مسعود، عباسی عنایت. راهبردهای اصلاح محیط فیزیکی آموزش باغبانی برای هنرجویان با نیازهای ویژه. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1398؛-(50 ):3-18. Available from: https://sid.ir/paper/200497/fa

    IEEE: کپی

    مهدی علیخانی دادوکلایی، محمد چیذری، مسعود بیژنی، و عنایت عباسی، “راهبردهای اصلاح محیط فیزیکی آموزش باغبانی برای هنرجویان با نیازهای ویژه،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 50 ، pp. 3–18، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/200497/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button