مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

944
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

697
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مخلوطهای سوخت بیواتانول و دیزل بر روی ارتعاش موتور دیزل

صفحات

 صفحه شروع 236 | صفحه پایان 243

چکیده

 امروزه استفاده از سوخت بیواتانول بعنوان یک سوخت جایگزین تجدیدپذیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مخلوط های بیواتانول و دیزل با نسبت های مختلفی در موتورهای دیزل و بنزینی استفاده می شود. ارتعاش بطور مستقیم اثر مخرب بر روی قطعات موتور و کاربر دارد و بهمین دلیل بررسی ارتعاش حاصل از فرایند احتراق در موتورهای احتراق داخلی همواره مورد توجه محققان بوده است. در این تحقیق تاثیر مخلوط های بیواتانول و دیزل در شش ترکیب دیزل خالص (D100) E2 ( مخلوط 2 درصد بیو اتانول و 98 درصد دیزل), E5, E10, E15 و E20 بر روی ارتعاش موتور تراکتور دوچرخ میتسوبیشی مورد بررسی قرار گرفت. موتور در سرعتهای 1200, 1600, 2000 و 2400 دوربردقیقه برای تمامی مخلوط های سوخت تست شد, همچنین برای دو سوخت D100 و E10 اثر بار موتور بر مقدار ارتعاش بررسی شد. نتایج نشان داد مخلوط های سوخت اثر معنی داری بر مقدار ارتعاش دارد. کمترین مقدار ارتعاش مربوط به E10 و بیشترین ارتعاش مربوط به سوخت E20 است. همچنین ثابت شد, با افزایش دور موتور برای تمامی مخلوط های سوخت, مقدار شتاب نیز افزایش می یابد. نتایج نشان داد افزایش بار موتور اثر معنی داری بر مقدار شتاب عمودی و جانبی دارد بگونه ای که با افزایش بار موتور, مقدار شتاب در راستای جانبی کاهش یافت ولی مقدار شتاب عمودی در ابتدا روند افزایشی و پس از آن روند کاهشی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی فرددهکردی، سیدحبیب اله، الماسی، مرتضی، برقعی، علی محمد، و بهشتی، بابک. (1393). تاثیر مخلوطهای سوخت بیواتانول و دیزل بر روی ارتعاش موتور دیزل. ماشین های کشاورزی، 4(2)، 236-243. SID. https://sid.ir/paper/201390/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی فرددهکردی سیدحبیب اله، الماسی مرتضی، برقعی علی محمد، بهشتی بابک. تاثیر مخلوطهای سوخت بیواتانول و دیزل بر روی ارتعاش موتور دیزل. ماشین های کشاورزی[Internet]. 1393؛4(2):236-243. Available from: https://sid.ir/paper/201390/fa

    IEEE: کپی

    سیدحبیب اله هاشمی فرددهکردی، مرتضی الماسی، علی محمد برقعی، و بابک بهشتی، “تاثیر مخلوطهای سوخت بیواتانول و دیزل بر روی ارتعاش موتور دیزل،” ماشین های کشاورزی، vol. 4، no. 2، pp. 236–243، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201390/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button