مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,221
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

618
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

انگیزه افراد در ارسال پیام های الکترونیکی برای دیگران (بازاریابی ویروسی)

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 63

چکیده

 باوجود افزایش محبوبیت بازاریابی ویروسی, عوامل کلیدی اثرگذار بر این استراتژی نوپای بازاریابی همچنان ناشناخته باقی مانده است. پژوهش حاضر از میان این عوامل حیاتی, برروی انگیزه مخاطبان شرکت ها از ارسال پیام های الکترونیکی دریافتی برای دیگران متمرکز شده است. در این پژوهش, ضمن مطالعه پیشینه و مبانی نظری این حوزه بازاریابی, اثر عوامل بالقوه 1. نیاز به بخشی از یک گروه بودن, 2. نیاز به متفاوت بودن, 3. نوع دوستی, 4. نیاز به رشد شخصی, برروی تعداد ارسال های پیام های الکترونیکی برای دیگران بررسی شده است. همچنین در این باره بحث شده است که آیا داشتن خصوصیت کنجکاوی بالا می تواند ازطریق افزایش استفاده از پیام های الکترونیکی بر تعداد ارسال های این افراد اثر گذارد. نتیجه پژوهش حاضر که برروی نمونه ای بالغ بر 300 نفر ازدانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است, نشان می دهد افرادی با نیاز به تعلق بیشتر, نوع دوستی بیشتر, نیاز به رشد شخصی بیشتر و نیز خصوصیت کنجکاوی بیشتر از دیگران به ارسال پیام های الکترونیکی تمایل دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، محسن، و علی پوردرویش، زهرا. (1391). انگیزه افراد در ارسال پیام های الکترونیکی برای دیگران (بازاریابی ویروسی). پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار، 3(1 (پیاپی 4))، 55-63. SID. https://sid.ir/paper/201511/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی محسن، علی پوردرویش زهرا. انگیزه افراد در ارسال پیام های الکترونیکی برای دیگران (بازاریابی ویروسی). پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار[Internet]. 1391؛3(1 (پیاپی 4)):55-63. Available from: https://sid.ir/paper/201511/fa

    IEEE: کپی

    محسن مرادی، و زهرا علی پوردرویش، “انگیزه افراد در ارسال پیام های الکترونیکی برای دیگران (بازاریابی ویروسی)،” پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار، vol. 3، no. 1 (پیاپی 4)، pp. 55–63، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201511/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button