مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,432
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

885
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین مدل مفهومی رشد شرکت های زایشی جهاد دانشگاهی

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 51

چکیده

 روند رو به افزایش توجه به کارآفرینی در ایران و نقش پررنگ شرکت های زایشی در انتقال دانش و تکنولوژی در جهان, اهمیت روز افزون این نوع شرکت ها را نمودار کرده است. در این مقاله, مدل مفهومی رشد شرکت های زایشی دانشگاهی با مطالعه موردی شرکت های زایشی جهاد دانشگاهی تبیین شده است. پژوهش حاضر, مطالعه ای آمیخته است که مدل اولیه آن در بخش کیفی با بررسی اسناد, بانک های اطلاعاتی و مقالات انتشار یافته درباره شرکت های زایشی شکل گرفته و عوامل اثرگذار بر رشد شرکت های زایشی دانشگاهی براساس تحلیل داده های مصاحبه های عمیق با خبرگان دانشگاهی و موسسان و مدیران شرکت های زایشی جهاد دانشگاهی شناسایی شده است. این عوامل عبارت اند از عوامل فردی و سازمانی و محیطی به همراه شناسایی ابعاد آنها. در بخش کمی پژوهش, متغیر وابسته رشد و متغیرهای مستقل شامل عوامل فردی و سازمانی و محیطی با ابزار پرسشنامه همبستگی سنجیده شده است. اثرگذاری مستقیم و غیرمستقیم عوامل نیز با استفاده از آزمون ضریب رگرسیون چندگانه و تحلیل مسیر بررسی شده است. نتایج مطالعه نشان داده است که عوامل سازمانی به صورت مستقیم و عوامل فردی و محیطی به صورت غیرمستقیم بر رشد شرکت های زایشی دانشگاهی اثر دارند. عوامل محیطی بیشتر بر عوامل فردی و کمتر بر عوامل سازمانی اثر می گذارند. به علاوه, عوامل سازمانی که به صورت مستقیم بر رشد شرکت های زایشی جهاد دانشگاهی تاثیر دارند, خود نیز از عوامل فردی اثر پذیرفته اند. در پایان, برمبنای یافته های این پژوهش, یک مدل مفهومی برای رشد شرکت های زایشی دانشگاهی تدوین و ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ذوالفقاری، عاطفه، و حجازی، سیدرضا. (1392). تبیین مدل مفهومی رشد شرکت های زایشی جهاد دانشگاهی. پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار، 4(5)، 33-51. SID. https://sid.ir/paper/201530/fa

    Vancouver: کپی

    ذوالفقاری عاطفه، حجازی سیدرضا. تبیین مدل مفهومی رشد شرکت های زایشی جهاد دانشگاهی. پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار[Internet]. 1392؛4(5):33-51. Available from: https://sid.ir/paper/201530/fa

    IEEE: کپی

    عاطفه ذوالفقاری، و سیدرضا حجازی، “تبیین مدل مفهومی رشد شرکت های زایشی جهاد دانشگاهی،” پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار، vol. 4، no. 5، pp. 33–51، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201530/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button