مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,489
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

592
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت موجود و ممکن کاربرد شاخص های ارزشیابی از دروندادهای برنامه درسی دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان و شهرکرد

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 102

چکیده

 در این پژوهش, پژوهشگران با انتخاب شماری از مهمترین شاخص های مربوط به ارزشیابی از سه مولفه دروندادی برنامه درسی (هیات علمی, دانشجویان و امکانات) دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه های اصفهان, صنعتی اصفهان و شهرکرد, اقدام به تعیین وضعیت موجود و امکان استفاده از آن ها, بر مبنای الگوی سیپ نموده اند. نوع پژوهش کاربردی و روش آن توصیفی - تحلیلی و پیمایشی بوده است. جامعه آماری بخش کمی, شامل همه 11635 نفر اعضای هیات علمی, دانشجویان و دانش آموختگان دوره تحصیلات تکمیلی سه دانشگاه مذکور بوده که از طریق روش نمونه گیری طبقه ای, 652 نفر آنان به عنوان نمونه انتخاب شده اند. جامعه آماری بخش کیفی اعضای هیات علمی سه دانشگاه مذکور بوده که 30 نفر به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. داده های پژوهش از طریق پرسشنامه و مصاحبه, گردآوری شده اند. روایی ابزار به وسیله 15 نفر از استادان دانشگاه اصفهان تایید گردید. ضریب آلفای کرونباخ شاخص های مربوط به وضعیت موجود پرسشنامه 0.96 و ممکن آن 0.97 بوده و پایایی فرم مصاحبه از طریق متخصصان و روش سه سوسازی, بررسی شده است. طبق نتایج پژوهش, میانگین نمره نگرش افراد به وضعیت موجود شاخص های مربوط به ارزشیابی اعضای هیات علمی در حد متوسط (`X=3.07 و P>0.01) و دانشجویان و امکانات کمتر از متوسط بوده است (`X=2.67 و p<0.0001)؛ در صورتی که میانگین نمره نگرش آنان به امکان استفاده از همه شاخص ها, در حد زیاد بوده است (`X>4 و p<0.0001)؛ یعنی گرچه امکان استفاده از شاخص های مورد بررسی زیاد است, اما در وضعیت موجود در حد متوسط و کمتر از آن ها استفاده می شود. بنابراین, استفاده از تمامی این شاخص ها, در ارزشیابی از سه مولفه مورد بررسی پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نیک خواه، محمد، شریف، مصطفی، و طالبی، هوشنگ. (1390). بررسی وضعیت موجود و ممکن کاربرد شاخص های ارزشیابی از دروندادهای برنامه درسی دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه های اصفهان, صنعتی اصفهان و شهرکرد. رویکردهای نوین آموزشی، 6(1 (پیاپی 13))، 75-102. SID. https://sid.ir/paper/201703/fa

    Vancouver: کپی

    نیک خواه محمد، شریف مصطفی، طالبی هوشنگ. بررسی وضعیت موجود و ممکن کاربرد شاخص های ارزشیابی از دروندادهای برنامه درسی دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه های اصفهان, صنعتی اصفهان و شهرکرد. رویکردهای نوین آموزشی[Internet]. 1390؛6(1 (پیاپی 13)):75-102. Available from: https://sid.ir/paper/201703/fa

    IEEE: کپی

    محمد نیک خواه، مصطفی شریف، و هوشنگ طالبی، “بررسی وضعیت موجود و ممکن کاربرد شاخص های ارزشیابی از دروندادهای برنامه درسی دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه های اصفهان, صنعتی اصفهان و شهرکرد،” رویکردهای نوین آموزشی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 75–102، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201703/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button