مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

16,070
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,205
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تفاوت های فردی دانشجویان و رابطه آنها با یادگیری زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 130

چکیده

 این پژوهش تفاوتهای فردی دانشجویان دختر و پسر و رابطه آنها با یادگیری زبان انگلیسی را بررسی نموده است. این تفاوتها شامل انگیزش (ابزاری و یکپارچه), نگرش, اضطراب, سن و جنسیت در دانشگاه های آزاد اسلامی اهواز و آبادان بودند. جمعیت آماری شامل دانشجویان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) بود و نمونه آماری (200 نفر) از میان آن ها به وسیله نمونه گیری تصادفی طبقه بندی انتخاب شد. ابزار تحقیق پرسشنامه نگرش سنجی آرندز (1998) بود که روایی و اعتبار قابل قبول داشت. داده ها به وسیله آماره های تحلیل واریانس (ANOVA) و کی دو (Chi-square) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین متغیر های تحقیق به شرح ذیل ارتباط وجود دارد: (1) بین انگیزش (ابزاری و یکپارچه) و یادگیری زبان انگلیسی ارتباط معنی دار است (p<0.01), (2) بین اضطراب و یادگیری زبان انگلیسی ارتباط به صورت منفی معنی دار است (p<0.01), و (3) بین نگرش, سن, جنسیت و یادگیری زبان انگلیسی ارتباط معنی داری مشاهده نگردید (p<0.05). این پژوهش به اساتید زبان انگلیسی این امکان را می دهد که تفاوت های فردی دانشجویان را شناسایی کنند و بتوانند روش های تدریس زبان انگلیسی را به طور موثرتر به کار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    گرجیان، بهمن، محمودی، خلیل، و میر، فرزانه. (1389). تفاوت های فردی دانشجویان و رابطه آنها با یادگیری زبان انگلیسی. علوم اجتماعی، 4(8)، 111-130. SID. https://sid.ir/paper/201856/fa

    Vancouver: کپی

    گرجیان بهمن، محمودی خلیل، میر فرزانه. تفاوت های فردی دانشجویان و رابطه آنها با یادگیری زبان انگلیسی. علوم اجتماعی[Internet]. 1389؛4(8):111-130. Available from: https://sid.ir/paper/201856/fa

    IEEE: کپی

    بهمن گرجیان، خلیل محمودی، و فرزانه میر، “تفاوت های فردی دانشجویان و رابطه آنها با یادگیری زبان انگلیسی،” علوم اجتماعی، vol. 4، no. 8، pp. 111–130، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201856/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button