مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,152
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,718
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای رسانه ای در مدیریت بحران

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 123

چکیده

 بحران به صورت بخش جدایی ناپذیر و طبیعی حیات سازمان ها و جوامع امروز درآمده است. بحران دیگر ویژگی غیرعادی, کمیاب و اتفاقی برای جامعه جهانی تلقی نمی شود, بلکه در تار و پود جوامع مدرن رخنه نموده است. همه سازمان ها هر روز و هر لحظه تحت تاثیر بحران های کوچک و بزرگ قرار دارند. بنابراین, مدیران سازمان ها باید پیوسته آماده رویارویی با بحران ها باشند و برای پیشگیری و با کاستن تاثیر بحران ها بر سازمان های خود چاره اندیشی نمایند. آن ها باید درک نمایند که سازمان های تحت مدیریت شان تا سرحد ممکن از بروز بحران ها ایمن باشند. بنابراین, هدف این مقاله دست یابی به درکی عمیق و درست از بحران و مراحل آن و همچنین نقش روابط عمومی در طول بحران و نحوه ارتباط سازمان ها با رسانه ها در زمان های بحرانی است. علاوه بر این در این مقاله سعی شده است به مدیریت بحران و مولفه های موثر در بحران های سازمانی, ویژگی های مدیریت بحران و الگوی چرخه مدیریت جامع بحران, بحران های سازمانی و ... توضیح داده شود. همچنین لزوم تدوین برنامه ارتباطی بحران, آثار منفی بحران, روش شناسی مدیریت بحران, اصول ارتباطی زمان بحران, قوانین بحران و وظایف روابط عمومی در موقعیت بحران از دیگر نکات مورد توجه این مقاله است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حبیب زاده ملکی، اصحاب، و جوادیان، رضا. (1389). راهبردهای رسانه ای در مدیریت بحران. توسعه مدیریت و منابع انسانی و پشتیبانی، 5(18)، 103-123. SID. https://sid.ir/paper/202086/fa

    Vancouver: کپی

    حبیب زاده ملکی اصحاب، جوادیان رضا. راهبردهای رسانه ای در مدیریت بحران. توسعه مدیریت و منابع انسانی و پشتیبانی[Internet]. 1389؛5(18):103-123. Available from: https://sid.ir/paper/202086/fa

    IEEE: کپی

    اصحاب حبیب زاده ملکی، و رضا جوادیان، “راهبردهای رسانه ای در مدیریت بحران،” توسعه مدیریت و منابع انسانی و پشتیبانی، vol. 5، no. 18، pp. 103–123، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202086/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا