Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

795
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

931
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دستیابی به الگوی آموزشی مؤثر در آموزش معماری، مورد مطالعاتی: مقدمات طراحی معماری دو

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 114

چکیده

فرآیند یادگیری در رشته معماری و به خصوص برای دانشجویان تازه وارد به این رشته بسیار حائز اهمیت می باشد. مسأله اصلی این پژوهش دستیابی به یک الگوی آموزشی مؤثر در آموزش معماری می باشد و دروس مقدمات طراحی معماری به عنوان مورد مطالعاتی در این تحقیق در نظر گرفته شده است. با واکاوی الگوهای مختلف تدریس در حوزه علوم تربیتی و آموزش معماری, الگوهای مناسب با آموزش دروس مقدمات طراحی معماری شناسایی شده و با ایجاد تغییراتی در راستای اهداف این دروس, الگوی آموزشی مبتنی بر مشارکت درون گروهی استاد و دانشجو «مداد» با مختصات اولیه آن به دست آمد. پژوهش حاضر با هدف بررسی این الگو در درس مقدمات طراحی معماری دو و تکمیل و اصلاح آن و تبدیل آن به یک شیوه آموزشی مؤثر صورت گرفته است. بدین منظور از روش تحقیق کیفی نظریه زمینه ای در این پژوهش استفاده شده است, تا نقاط قوت و ضعف این الگو بیشتر شناخته شود. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان درس مقدمات طراحی معماری دو دانشگاه مازندران بوده و علت انتخاب این جامعه آماری شناخت شرایط محیطی به جهت سابقه تدریس پژوهشگر در این دانشگاه می باشد. ابزارهای گردآوری اطلاعات در این پژوهش, مشاهده, پرسشنامه و مصاحبه بوده است. نتایج تحقیق حاکی از افزایش انگیزه دانشجویان, برآورده شدن نیاز همراهی دانشجویان در این الگو و اثرگذاری این روش بر فعالیت های گروهی می باشد. از دیگر فوایدی که در نتیجه حضور استاد در گروه به دست آمده است می توان از اهمیت پیدا کردن نظر دانشجو, تقسیم درست کار در گروه و اهمیت بیشتر فرآیند یادگیری نسبت به محصول نام برد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، سیدمحسن، ثقفی، محمودرضا، مظفر، فرهنگ، و ایزدی، صمد. (1398). دستیابی به الگوی آموزشی مؤثر در آموزش معماری, مورد مطالعاتی: مقدمات طراحی معماری دو. معماری و شهرسازی آرمان شهر، 12(28 )، 103-114. SID. https://sid.ir/paper/202291/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی سیدمحسن، ثقفی محمودرضا، مظفر فرهنگ، ایزدی صمد. دستیابی به الگوی آموزشی مؤثر در آموزش معماری, مورد مطالعاتی: مقدمات طراحی معماری دو. معماری و شهرسازی آرمان شهر[Internet]. 1398؛12(28 ):103-114. Available from: https://sid.ir/paper/202291/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحسن موسوی، محمودرضا ثقفی، فرهنگ مظفر، و صمد ایزدی، “دستیابی به الگوی آموزشی مؤثر در آموزش معماری, مورد مطالعاتی: مقدمات طراحی معماری دو،” معماری و شهرسازی آرمان شهر، vol. 12، no. 28 ، pp. 103–114، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202291/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button