مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,040
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

915
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شایستگی های فردی منابع انسانی و وفاداری کنشی میهمانان در هتل های چهار ستاره استان مازندران

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 84

چکیده

 زمینه و هدف تحقیق: وفاداری میهمانان هتل, حاصل عالی ترین سطح رضایتمندی آنهاست که منوط به شایستگی منابع انسانی می باشد. تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش شایستگی های فردی منابع انسانی در وفاداری کنشی میهمانان در هتل های 4 ستاره استان مازندران صورت پذیرفت.روش تحقیق: تحقیق حاضر کاربردی, توصیفی و مقطعی بوده است. جامعه ی آماری تحقیق شامل میهمانانی است که در زمان انجام تحقیق برای بار سوم است که در این هتل ها در طول سال 1394 اقامت نموده اند. با توجه به شرایط پژوهش, از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شد. تعداد 247 نفر از این میهمانان در تکمیل پرسشنامه مشارکت نمودند. پایایی و روایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ, پایایی ترکیبی و روایی همگرا از طریق تحلیل عاملی, مورد تایید شد. فرضیه ها از طریق آزمون پیرسون, تحلیل رگرسیون, روش بارون و کنی و آزمون سوبل و گودمن بررسی شدند. تحلیل ها از طریق نرم افزار SPSS23 و Lisrel8.5 صورت پذیرفت.یافته های تحقیق: یافته ها حاکی از آن است که شایستگی های فردی منابع انسانی هم بطور مستقیم, و هم به واسطه ی متغیرهای رضایت میهمانان و ارزش ادراک شده می توانند بر وفاداری کنشی میهمانان در هتل های 4 ستاره استان مازندران تاثیرگذار باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، مصطفی، میرتقیان رودسری، سیدمحمد، و صالحی، صادق. (1395). شایستگی های فردی منابع انسانی و وفاداری کنشی میهمانان در هتل های چهار ستاره استان مازندران. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 11(35)، 63-84. SID. https://sid.ir/paper/202568/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی مصطفی، میرتقیان رودسری سیدمحمد، صالحی صادق. شایستگی های فردی منابع انسانی و وفاداری کنشی میهمانان در هتل های چهار ستاره استان مازندران. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1395؛11(35):63-84. Available from: https://sid.ir/paper/202568/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی محمدی، سیدمحمد میرتقیان رودسری، و صادق صالحی، “شایستگی های فردی منابع انسانی و وفاداری کنشی میهمانان در هتل های چهار ستاره استان مازندران،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. 11، no. 35، pp. 63–84، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202568/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button