مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,432
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,977
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توسعه مدل تصویر ذهنی گردشگران بالقوه از مقصد گردشگری ایران

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 44

چکیده

 هدف پژوهش حاضر در وهله اول شناسایی ابعاد تصویر ذهنی گردشگران سفر نکرده به ایران است و سپس تاثیر تصویرکلان, انگیزه گردشگران و فعالیت های ارتباطی مقصد بر ابعاد تصویر مقصد ایران بررسی خواهد شد. به این منظور رویکرد پژوهش ترکیبی, در نظر گرفته شد. جامعه آماری اعضای شبکه اجتماعی مجازی کوچ سرفینگ و لینکدین در هر دو مطالعه کیفی و کمی می باشد. نمونه ای به تعداد 74 نفر در مطالعه کیفی و 520 نفر در مطالعه کمی شرکت کرده اند. جهت شناسایی ابعاد تصویر ذهنی در مطالعه کیفی, از تکنیک تحلیل محتوا بهره گرفته شد. نمونه گیری در مطالعه کمی به شیوه نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس انجام شده است. داده های مربوط به ابعاد تصویر مقصد توسط تحلیل عاملی اکتشافی شناسایی و روابط بین سازه های مدل توسط تحلیل عاملی تاییدی و با استفاده از نرم افزار آموس بررسی گردید. نتایج مربوط به روش شناسی کیفی ابعاد 8 گانه تصویر را شناسایی کرد. نتایج فرضیات مدل مفروض پژوهش نشان می دهد که تصویر کلان, انگیزه گردشگران و فعالیت های ارتباطی مقصد بر تصویر ذهنی گردشگران از ایران موثر است. همچنین تاثیر تصویر ذهنی بر قصد بازدید گردشگران به ایران مورد تایید قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی، سمیه، رنجبریان، بهرام، و فتحی، سعید. (1394). توسعه مدل تصویر ذهنی گردشگران بالقوه از مقصد گردشگری ایران. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 10(29)، 21-44. SID. https://sid.ir/paper/202582/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی سمیه، رنجبریان بهرام، فتحی سعید. توسعه مدل تصویر ذهنی گردشگران بالقوه از مقصد گردشگری ایران. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1394؛10(29):21-44. Available from: https://sid.ir/paper/202582/fa

    IEEE: کپی

    سمیه محمودی، بهرام رنجبریان، و سعید فتحی، “توسعه مدل تصویر ذهنی گردشگران بالقوه از مقصد گردشگری ایران،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. 10، no. 29، pp. 21–44، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202582/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا