مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,977
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,293
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ضرورت وجودی و چگونگی توجه به تربیت جنسی در برنامه درسی مقطع متوسطه از دیدگاه دبیران و دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 169 | صفحه پایان 202

چکیده

 این پژوهش, با هدف بررسی ضرورت وجودی و چگونگی توجه به تربیت جنسی در برنامه درسی مقطع متوسطه انجام گرفته است. با توجه به این که تربیت جنسی به دلیل ابهامات نظری و مشکلات اجرایی, همواره به عنوان یک برنامه درسی مغفول مطرح است, این پژوهش, ابتدا به استناد منابع نظری و پژوهشی مرتبط, اهمیت و ضرورت وجودی تربیت جنسی را در برنامه درسی متوسطه مطرح کرده است. در مرحله بعدی, این پژوهش, از طریق بررسی میدانی نظرات دبیران و دانش آموزان متوسطه, چگونگی توجه به این حوزه را از نظر محتوا و تجارب و فرصت های یادگیری مشخص ساخته است. در این راستا, تعداد 684 نفر از دانش آموزان متوسطه (359 پسر و 325 دختر) با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای و 295 نفر از دبیران به صورت تصادفی ساده گزینش شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات, یک پرسشنامه محقق ساخته بوده است. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد, که در مجموع دبیران و دانش آموزان بر اهمیت گنجاندن محتوا و تجارب یادگیری مرتبط با تربیت جنسی در دوره متوسطه تاکید کرده اند. در عین حال, میان دیدگاه های آنها در مورد اهمیت برخی عناصر محتوا و تجارب یادگیری تربیت جنسی به لحاظ آماری, تفاوتی معنادار وجود دارد. ضمن آن که بین دیدگاه دانش آموزان دختر و پسر در زمینه محتوا, تجارب و فرصت های یادگیری تربیت جنسی تفاوت معناداری وجود ندارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

امینی، محمد، تمنایی فر، محمدرضا، و پاشایی، رقیه. (1390). بررسی ضرورت وجودی و چگونگی توجه به تربیت جنسی در برنامه درسی مقطع متوسطه از دیدگاه دبیران و دانش آموزان. پژوهش های برنامه درسی، 1(1)، 169-202. SID. https://sid.ir/paper/202757/fa

Vancouver: کپی

امینی محمد، تمنایی فر محمدرضا، پاشایی رقیه. بررسی ضرورت وجودی و چگونگی توجه به تربیت جنسی در برنامه درسی مقطع متوسطه از دیدگاه دبیران و دانش آموزان. پژوهش های برنامه درسی[Internet]. 1390؛1(1):169-202. Available from: https://sid.ir/paper/202757/fa

IEEE: کپی

محمد امینی، محمدرضا تمنایی فر، و رقیه پاشایی، “بررسی ضرورت وجودی و چگونگی توجه به تربیت جنسی در برنامه درسی مقطع متوسطه از دیدگاه دبیران و دانش آموزان،” پژوهش های برنامه درسی، vol. 1، no. 1، pp. 169–202، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202757/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button