مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

655
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

563
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی نظام یاددهی-یادگیری دانشکده های فنی و حرفه ای تهران

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 46

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش آسیب شناسی نظام یاددهی-یادگیری دانشکده های فنی و حرفه ای تهران بود. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان دانشکده های فنی و حرفه ای تهران تشکیل می داد که تعداد آن برابر آمار به دست آمده 17437 دانشجو بود که بر اساس فرمول کوکران تعداد نمونه برابر با 376 نفر و بر اساس نمونه گیری طبقه ای تصادفی انتخاب گردیدند. برای جمع آوری اطلاعات از مقیاس نظام جامع یاددهی-یادگیری استفاده شده است. مقیاس مذکور بر اساس طیف 5 درجه ای لیکرت طراحی شده است که مشتمل بر سه بعد مفهومی, ساختاری و عملکردی بوده که نظام جامع یاددهی-یادگیری را در آموزشگاه های فنی و حرفه ای تهران موردبررسی قرار می داد بعد مفهومی شامل مؤلفه های «موضوع و محتوای یاددهی-یادگیری, چیستی یاددهی-یادگیری, چگونگی یاددهی-یادگیری و اصول یاددهی-یادگیری», بعد ساختاری شامل مؤلفه های «جهت گیری راهبردی, طرح سیستم یاددهی-یادگیری و فرهنگ یاددهی-یادگیری» و بعد عملکردی شامل مؤلفه های «اجرای فرایند یاددهی-یادگیری, رهبری و مدیریت فرایند یاددهی-یادگیری و ارزیابی اثربخشی یاددهی-یادگیری» می باشد. بررسی نرمال بودن داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف-اسمیرنف و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون t تک متغیره و به کمک نرم افزار SPSS انجام شده است. نتایج حاصل از تحلیل سؤال ها نشان داد در بعد مفهومی مؤلفه های چگونگی یاددهی-یادگیری و اصول یاددهی-یادگیری, در بعد ساختاری مؤلفه های جهت گیری راهبردی, طرح سیستم یاددهی-یادگیری و فرهنگ یاددهی-یادگیری و در بعد عملکردی مؤلفه های اجرای فرایند یاددهی-یادگیری, رهبری و مدیریت فرایند یاددهی-یادگیری و ارزیابی اثربخشی یاددهی-یادگیری از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و تنها در بعد مفهومی مؤلفه های «موضوع و محتوای یاددهی-یادگیری و چیستی یاددهی-یادگیری» از وضعیت مناسب برخوردار بودند. به عبارتی می توان گفت در هر سه بعد مفهومی, ساختاری و عملکردی نظام یاددهی – یادگیری جاری در دانشکده های فنی و حرفه ای تهران نقص و آسیب وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترک زاده، جعفر، محمدی، مهدی، شفیعی سروستانی، مریم، و شعبانی فرد، مجید. (1397). آسیب شناسی نظام یاددهی-یادگیری دانشکده های فنی و حرفه ای تهران. پژوهش های برنامه درسی، 8(1 (پیاپی 15) )، 31-46. SID. https://sid.ir/paper/202761/fa

    Vancouver: کپی

    ترک زاده جعفر، محمدی مهدی، شفیعی سروستانی مریم، شعبانی فرد مجید. آسیب شناسی نظام یاددهی-یادگیری دانشکده های فنی و حرفه ای تهران. پژوهش های برنامه درسی[Internet]. 1397؛8(1 (پیاپی 15) ):31-46. Available from: https://sid.ir/paper/202761/fa

    IEEE: کپی

    جعفر ترک زاده، مهدی محمدی، مریم شفیعی سروستانی، و مجید شعبانی فرد، “آسیب شناسی نظام یاددهی-یادگیری دانشکده های فنی و حرفه ای تهران،” پژوهش های برنامه درسی، vol. 8، no. 1 (پیاپی 15) ، pp. 31–46، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202761/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button