مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

820
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,051
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شایستگی های کانونی مربی تربیت جنسی

صفحات

 صفحه شروع 163 | صفحه پایان 199

چکیده

 مقاله ی حاضر با هدف شناسایی شایستگی های کانونی مربیان تربیت جنسی طراحی گردید و جهت تعیین شایستگی های کانونی, از روش پنج مرحله ای بیهام و مایر, بهره گرفته شد. جامعه ی پژوهش حاضر, کلیه متخصصان تربیت جنسی و مربیان عفاف گرایی و تربیت جنسی شهر مشهد, در نظر گرفته شدند که با روش نمونه گیری هدفمند, مورد گزینش قرار گرفتند و مصاحبه نیمه ساختار یافته و پرسش نامه, ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش بودند. با بررسی ادبیات و آرای صاحب نظران و منابع علمی مختلف در خصوص شایستگی های کانونی مربیان و یافته های حاصل از مصاحبه ها و پرسش نامه ها, فهرستی مشتمل بر 785 مفهوم استخراج و گردآوری گردید و مفاهیم به دست آمده در قالب 109 مقوله دسته بندی شدند. پس از تجزیه وتحلیل داده های به دست آمده, شایستگی های مربیان تربیت جنسی در قالب 16 مضمون و پنج محور قرار گرفتند. مضامین رابطه ی مربی با خدا, رابطه ی مربی با خود و رابطه ی مربی با دیگران, در محور ویژگی های پایه ی مورد نیاز مربی جای گرفتند. مبانی تربیت جنسی, غرب و تربیت جنسی و مفهوم شناسی امر جنسی در محور مباحث نظری مورد نیاز مربی, گنجانده شدند. مضامین مربوط به محور تبیین و توصیف آسیب های جنسی, زمینه سازهای فساد جنسی, آسیب شناسی جنسی و پیامدهای منفی ناشی از آسیب های جنسی, معرفی شدند. مضمون باور های اساسی در محور باور های مورد نیاز در تربیت جنسی و مضامین سواد رسانه ای, چگونگی پاسخگویی به سوالات و شبهات نوجوانان, مهارت پیشگیری و مواجهه صحیح با سوءاستفاده جنسی, مواجهه با پدیده خودارضایی, روان شناسی مسایل جنسی و توانایی به کارگیری راهبردها و راهکارهای خویشتنداری جنسی نوجوانان نیز, در محور مهارت های مورد نیاز برای مربی تربیت جنسی قرار گرفتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعیدی رضوانی، محمود، غلامی، فاطمه، و باقری، حسین. (1398). شایستگی های کانونی مربی تربیت جنسی. پژوهش های برنامه درسی، 9(2 (پیاپی18) )، 163-199. SID. https://sid.ir/paper/202771/fa

    Vancouver: کپی

    سعیدی رضوانی محمود، غلامی فاطمه، باقری حسین. شایستگی های کانونی مربی تربیت جنسی. پژوهش های برنامه درسی[Internet]. 1398؛9(2 (پیاپی18) ):163-199. Available from: https://sid.ir/paper/202771/fa

    IEEE: کپی

    محمود سعیدی رضوانی، فاطمه غلامی، و حسین باقری، “شایستگی های کانونی مربی تربیت جنسی،” پژوهش های برنامه درسی، vol. 9، no. 2 (پیاپی18) ، pp. 163–199، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202771/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button