مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

518
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

614
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی مؤلفه های مسئولیت حرفه ای متخصصان برنامة درسی

صفحات

 صفحه شروع 199 | صفحه پایان 223

چکیده

 هدف مقالة حاضر تحلیل مسئولیت های حرفه ای متخصصان برنامة درسی و شناسایی مؤلفه های آن است. این پژوهش از نظر روش شناختی مطالعة موردی کیفی است. مشارکت کنندگان در پژوهش را افراد خبره در حوزة برنامة درسی و آموزش عالی تشکیل می دادند که با استفاده از روش نمونه گیری از موارد ویژه تعداد 20 نفر انتخاب و دعوت به مشارکت شدند. ابزار جمع آوری دادة مصاحبه نیمه ساختارمند بوده است. برای تحلیل داده های حاصل از مصاحبه از روش تحلیل مضمون استفاده شده و اعتبار یافته ها با روش تأمل مشارکت کنندگان ارزشیابی شده است. یافته ها نشان داد که متخصصان برنامة درسی دارای مسئولیت کلی در ارتباط با نظام تربیتی و یادگیری در گام اول و مسئولیت حرفه ای در حوزة تخصصی برنامة درسی هستند. این مسئولیت کلی دارای مؤلفه هایی مانند «دفاع از حیطة تخصصی, اثرگذاری بر تصمیم سازان, ایفای نقش صحیح, پاسخ گویی, آموزش و پژوهش و تعهد سازمانی» است. یافته ها همچنین نشان داد که ماهیت مسئولیت متخصص برنامة درسی آموزش چند بعدی است و جنبه های متفاوتی را در بر می گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یادگارزاده، غلامرضا. (1397). شناسایی مؤلفه های مسئولیت حرفه ای متخصصان برنامة درسی. پژوهش های برنامه درسی، 8(2 (پیاپی16) )، 199-223. SID. https://sid.ir/paper/202784/fa

    Vancouver: کپی

    یادگارزاده غلامرضا. شناسایی مؤلفه های مسئولیت حرفه ای متخصصان برنامة درسی. پژوهش های برنامه درسی[Internet]. 1397؛8(2 (پیاپی16) ):199-223. Available from: https://sid.ir/paper/202784/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا یادگارزاده، “شناسایی مؤلفه های مسئولیت حرفه ای متخصصان برنامة درسی،” پژوهش های برنامه درسی، vol. 8، no. 2 (پیاپی16) ، pp. 199–223، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202784/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button