Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,660
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

674
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین فلسفه اخلاق فردی فروشندگان و فرایند تصمیم گیری اخلاقی آنها

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 62

چکیده

 تحقیق حاضر که توصیفی و از نوع همبستگی است, با هدف بررسی رابطه موجود بین فلسفه اخلاق فردی و فرایند تصمیم گیری اخلاقی فروشندگان انجام شده است و در پی پاسخگویی به دو سوال اساسی است: اول, فلسفه اخلاقی فروشندگان جامعه این تحقیق چیست؟ و دوم, فلسفه اخلاقی فروشندگان, فرایند تصمیم گیری اخلاقی آنها را چگونه تحت تاثیر قرار می دهد؟ جامعه آماری این تحقیق, که نظراتشان به وسیله پرسشنامه جمع آوری شده است, فروشندگانی هستند که در مرکز پژوهش های وزارت بازرگانی دوره آموزش فروش را گذرانده اند. تعداد کل جامعه قابل دستیابی 300 نفر بود. بر اساس جدول کرجی و مورگان تعداد 169 نمونه انتخاب شد. تعداد 142 پرسشنامه از طریق پست دریافت گردید. 6 عدد به علت نواقصی که داشتند قابل استفاده نبود. تعداد 137 پرسشنامه باقیمانده مورد تحلیل قرار گرفت. تحلیل توصیفی داده ها نشان می دهد که عمده پاسخ گویان در صنایع غذایی, خدمات مسافرتی, خدمات مهندسی و فروش اتومبیل به کار فروشندگی اشتغال دارند. برای تحلیل داده ها از تحلیل مسیر استفاده شد. یافته های تحقیق حاکی از آن است که بیش تر فروشندگان اصول اخلاقی ایده آل گرایی دارند. با این حال, اگرچه ایده آل گرایی بر قضاوت اخلاقی فروشندگان تاثیر مستقیم دارد, اما تاثیر اقتضاگرایی بر تمایل اخلاقی (که به مرحله عمل نزدیکتر است) بیش از ایده آل گرایی است .

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیرشاهی، میراحمد، آقاحسینعلی شیرازی، محمود، و قوامی، سارا. (1390). بررسی رابطه بین فلسفه اخلاق فردی فروشندگان و فرایند تصمیم گیری اخلاقی آنها. مطالعات مدیریت بهبود و تحول، 20(63)، 27-62. SID. https://sid.ir/paper/202914/fa

    Vancouver: کپی

    امیرشاهی میراحمد، آقاحسینعلی شیرازی محمود، قوامی سارا. بررسی رابطه بین فلسفه اخلاق فردی فروشندگان و فرایند تصمیم گیری اخلاقی آنها. مطالعات مدیریت بهبود و تحول[Internet]. 1390؛20(63):27-62. Available from: https://sid.ir/paper/202914/fa

    IEEE: کپی

    میراحمد امیرشاهی، محمود آقاحسینعلی شیرازی، و سارا قوامی، “بررسی رابطه بین فلسفه اخلاق فردی فروشندگان و فرایند تصمیم گیری اخلاقی آنها،” مطالعات مدیریت بهبود و تحول، vol. 20، no. 63، pp. 27–62، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202914/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا