مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

742
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

727
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر سرمایه روان شناختی و خودکارآمدی بر احساس امنیت اجتماعی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 19

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, پیش بینی احساس امنیت اجتماعی بر سرمایه روانشناختی و خودکارآمدی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر شهرکرد می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش, دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر شهرکرد به تعداد 1900 نفر می باشند و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 320 نفر در نظر گرفته شده است. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش سه پرسشنامه شامل پرسشنامه استاندارد شده احساس امنیت ابراهیم پور و دیگران(1393), پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی عمومی شرر(1386) و پرسشنامه سرمایه روانشناختی لوتز(2007) می باشند. در این پژوهش با استفاده از آزمون های آماری نرم افزار Spss به بررسی فرضیات تحقیق پرداختیم که نتایج حاکی از این بوده که بین سرمایه روانشناختی, خودکارآمدی, امیدواری, تاب آوری و احساس امنیت اجتماعی رابطه مستقیمی وجود دارد, به طوری که به ترتیب سرمایه روانشناختی با مقدار 68/0 =-, خودکارآمدی با مقدار 22/0 = و امیدواری با مقدار 19/0 =, تاب آوری با مقدار 11/0 =, بیشترین تأثیر معنادار را در تبیین تغییرات و پیش بینی احساس امنیت اجتماعی داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    متقی، شکوفه، رضایی، صادق، و اکبری، روح اله. (1397). بررسی تاثیر سرمایه روان شناختی و خودکارآمدی بر احساس امنیت اجتماعی دانش آموزان. مطالعات امنیت اجتماعی، 9(54 )، 1-19. SID. https://sid.ir/paper/203327/fa

    Vancouver: کپی

    متقی شکوفه، رضایی صادق، اکبری روح اله. بررسی تاثیر سرمایه روان شناختی و خودکارآمدی بر احساس امنیت اجتماعی دانش آموزان. مطالعات امنیت اجتماعی[Internet]. 1397؛9(54 ):1-19. Available from: https://sid.ir/paper/203327/fa

    IEEE: کپی

    شکوفه متقی، صادق رضایی، و روح اله اکبری، “بررسی تاثیر سرمایه روان شناختی و خودکارآمدی بر احساس امنیت اجتماعی دانش آموزان،” مطالعات امنیت اجتماعی، vol. 9، no. 54 ، pp. 1–19، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/203327/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button