Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,471
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

817
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شبکه های بازاریابی ناسالم (با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و مسائل حقوقی)

صفحات

 صفحه شروع 169 | صفحه پایان 199

چکیده

بازاریابی شبکه ای ناسالم, به عنوان یک پدیده اقتصادی سابقه ای طولانی در جهان دارد. اما ورود این پدیده اقتصادی به ایران به سال 1379 باز می گردد. بازاریابی شبکه ای ناسالم به دو نوع بدون ارائه محصول و با ارائه محصول تقسیم می شود. تا قبل از تصویب قانون ممنوعیت فعالیت شرکت ها و موسسات با ساختار هرمی با شبکه بی انتها, فعالیت در عرصه بازاریابی شبکه ای ناسالم تحت عنوان مجرمانه کلاهبرداری مورد پیگرد قرار می گرفت. اما به دلیل عدم جامعیت این عنوان مجرمانه در خصوص همه فعالین در این عرصه, قانون فوق الذکر در دی ماه سال 84 به تصویب رسید و تاسیس, قبول نمایندگی و عضوگیری برای شرکت ها و موسسات بازاریابی شبکه ای ناسالم را به طور خاص در قالب الحاق بند «ز» به ماده 1 قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور 1369 جرم انگاری کرد. برای جلوگیری از آثار زیان بار این پدیده اقتصادی, علاوه بر قاطعیت در برخورد کیفری با آن, باید اقدامات پیشگیرانه هم در ابعاد انتظامی و هم اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیدمحمد، و جلیلیان، مهدی. (1390). شبکه های بازاریابی ناسالم (با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و مسائل حقوقی). مطالعات امنیت اجتماعی، جدید(28)، 169-199. SID. https://sid.ir/paper/203358/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیدمحمد، جلیلیان مهدی. شبکه های بازاریابی ناسالم (با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و مسائل حقوقی). مطالعات امنیت اجتماعی[Internet]. 1390؛جدید(28):169-199. Available from: https://sid.ir/paper/203358/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد حسینی، و مهدی جلیلیان، “شبکه های بازاریابی ناسالم (با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و مسائل حقوقی)،” مطالعات امنیت اجتماعی، vol. جدید، no. 28، pp. 169–199، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/203358/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا