مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,594
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

832
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بکارگیری رویکرد تلفیقی تحلیل پوششی داده ها و فرایند تحلیل سلسله مراتبی برای ارزیابی کارایی دانشکده های دانشگاه شهید بهشتی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 36

چکیده

 از طریق سنجش عملکرد می توان ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت و حداقل نمودن منابع ورودی, وضعیت موجود را بهبود بخشید. در این راستا نیاز است که دانشگاه از کارایی دانشکده های خود مطلع گردیده و علل کارایی و ناکارایی آن ها را بررسی نماید و با برنامه ریزی مناسب به اصلاح و هدایت واحدهای ناکارا بپردازد. در این مقاله با توجه به اهمیت دانشگاه ها به عنوان بزرگترین مراکز آموزش عالی در کشور, کارایی دانشکده های دانشگاه شهید بهشتی به روش تحلیل پوششی داده ها با استفاده از مدل CCR مضربی ورودی محور در دو حالت ساده و بر اساس مدل برنامه ریزی آرمانی (حداقل کردن حداکثر میزان انحراف) طی دوره تحصیلی 1388-1386 اندازه گیری شده است. در ادامه با استفاده از رویکرد تلفیقی تحلیل پوششی داده ها و تحلیل سلسله مراتبی به رتبه بندی دانشکده ها پرداخته و سرانجام رتبه بندی نهایی و تحلیلی برای روش های بکار گرفته شده بیان شده است. یافته های تحقیق نشان می دهد طی دوره مورد بررسی دانشکده های علوم, ادبیات و علوم انسانی, و مدیریت و حسابداری بر اساس شاخص های در نظر گرفته شده جز دانشکده های برتر می باشند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عالم تبریز، اکبر، سعیدی، حسام، و دیلمی معزی، صارم. (1390). بکارگیری رویکرد تلفیقی تحلیل پوششی داده ها و فرایند تحلیل سلسله مراتبی برای ارزیابی کارایی دانشکده های دانشگاه شهید بهشتی. آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، 23(89)، 25-36. SID. https://sid.ir/paper/204152/fa

Vancouver: کپی

عالم تبریز اکبر، سعیدی حسام، دیلمی معزی صارم. بکارگیری رویکرد تلفیقی تحلیل پوششی داده ها و فرایند تحلیل سلسله مراتبی برای ارزیابی کارایی دانشکده های دانشگاه شهید بهشتی. آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)[Internet]. 1390؛23(89):25-36. Available from: https://sid.ir/paper/204152/fa

IEEE: کپی

اکبر عالم تبریز، حسام سعیدی، و صارم دیلمی معزی، “بکارگیری رویکرد تلفیقی تحلیل پوششی داده ها و فرایند تحلیل سلسله مراتبی برای ارزیابی کارایی دانشکده های دانشگاه شهید بهشتی،” آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)، vol. 23، no. 89، pp. 25–36، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/204152/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button