مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,892
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,153
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شاخص های روان سنجی مقیاس یادگیری خودتنظیمی تحصیلی (ASRL-S)

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 95

چکیده

 هدف: بررسی روایی و پایایی مقیاس یادگیری خودتنظیمی تحصیلی (ASRL-S) کارلو ماگنو (2010).روش: مقیاس یادگیری خودتنظیمی تحصیلی بر روی 360 دانشجو (252 دختر و 108 پسر) که با روش نمونه گیری طبقه ای از بین دانشجویان دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی قوچان انتخاب شدند, اجرا شد. برای بررسی پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرانباخ و برای تعیین روایی آن از تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی استفاده شد.یافته ها: همسو با نتایج ماگنو (2010, 2011), مطالعه حاضر نشان داد که این پرسشنامه از همسانی درونی قابل قبولی برخوردار است و ضریب آلفای کرانباخ کل آزمون 0.939 و در خرده آزمون های آن بین 0.718 تا 0.874 است. همچنین نتایج تحلیل عاملی تاییدی و اکتشافی موید آن است که ساختار پرسشنامه برارزش قابل قبولی با داده ها دارد و کلیه شاخص های نیکویی برارزش, مدل را تایید می کنند (GFI=0.927, AGFI=0.902, RMR=0.03, RMSEA=0.047). بنابراین پرسشنامه می تواند ابزار مناسبی برای ارزیابی یادگیری خودتنظیمی تحصیلی دانشجویان باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی پور، محمد، دلاور، علی، احدی، حسن، درتاج، فریبرز، و اسدزاده، حسن. (1395). شاخص های روان سنجی مقیاس یادگیری خودتنظیمی تحصیلی (ASRL-S). پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره (مطالعات تربیتی و روان شناسی)، 6(2)، 79-95. SID. https://sid.ir/paper/204904/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی پور محمد، دلاور علی، احدی حسن، درتاج فریبرز، اسدزاده حسن. شاخص های روان سنجی مقیاس یادگیری خودتنظیمی تحصیلی (ASRL-S). پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره (مطالعات تربیتی و روان شناسی)[Internet]. 1395؛6(2):79-95. Available from: https://sid.ir/paper/204904/fa

    IEEE: کپی

    محمد محمدی پور، علی دلاور، حسن احدی، فریبرز درتاج، و حسن اسدزاده، “شاخص های روان سنجی مقیاس یادگیری خودتنظیمی تحصیلی (ASRL-S)،” پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره (مطالعات تربیتی و روان شناسی)، vol. 6، no. 2، pp. 79–95، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/204904/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button