Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,000
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,287
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر روش آموزش مشارکت مستقیم استاد و دانشجو بر فرایند یادگیری در درس مقدمات طراحی معماری (1)

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 90

چکیده

 مساله اصلی این پژوهش, روش آموزش موثر در دروس پایه معماری است. پژوهش حاضر با هدف بررسی روش جدیدی در آموزش دروس پایه با نام روش مشارکت مستقیم استاد و دانشجو در درس مقدمات طراحی معماری (1) و میزان اثرگذاری آن بر فرایند یادگیری دانشجویان, از طریق ارزیابی فعالیت های آنان به عنوان آزمون این روش صورت گرفته است. این روش با بررسی ادبیات موضوع در زمینه شیوه های مختلف آموزش معماری و تجزیه و تحلیل آنها, حاصل شده است. برای ارزیابی دقیق متغیر وابسته فرایند یادگیری, دو مولفه تاثیرگذار آن: موفقیت تحصیلی دانشجویان (نمود بیرونی) و رضایتمندی دانشجویان (نمود درونی) بررسی شده اند. در واقع, پرسش اصلی تحقیق پیش رو این است که روش مشارکت مستقیم استاد و دانشجو بر فرایند یادگیری دانشجویان در درس مقدمات طراحی معماری (1), چه تاثیری دارد. برای رسیدن به پاسخ این پرسش, رابطه روش یادشده با میزان رضایتمندی و موفقیت تحصیلی دانشجویان در درس مقدمات طراحی معماری (1), بررسی شده است. از نظر روش, این تحقیق از نوع موردپژوهی است. روش گردآوری داده ها, جمع آوری نتایج ارزیابی و داوری تمرین ها برای سنجش و مقایسه موفقیت تحصیلی و گردآوری نظرات دانشجویان از طریق پرسش نامه برای سنجش رضایتمندی دانشجویان است. جامعه آماری, دو گروه از دانشجویان درس مقدمات طراحی معماری (1) در دانشگاه مازندران است؛ در یک گروه روش مشارکت مستقیم استاد و دانشجو مورد آزمایش قرار گرفت سپس, با مقایسه نتایج ارزیابی دو گروه در زمینه های مختلف, نتایج متفاوتی به دست آمد. نتایج تحقیق نشان می دهد که در روش مشارکت مستقیم استاد و دانشجو, میزان رضایتمندی دانشجویان از فرایند یادگیری شان بیشتر بوده است. همچنین میزان ارزیابی استادان از فعالیت های دانشجویان بیانگر موفقیت بیشتر دانشجویان در روش مشارکت مستقیم استاد و دانشجو بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ثقفی، محمودرضا، مظفر، فرهنگ، و موسوی، سیدمحسن. (1394). بررسی تاثیر روش آموزش مشارکت مستقیم استاد و دانشجو بر فرایند یادگیری در درس مقدمات طراحی معماری (1). مرمت و معماری ایران (مرمت آثار و بافت های تاریخی فرهنگی)، 5(10)، 79-90. SID. https://sid.ir/paper/205242/fa

    Vancouver: کپی

    ثقفی محمودرضا، مظفر فرهنگ، موسوی سیدمحسن. بررسی تاثیر روش آموزش مشارکت مستقیم استاد و دانشجو بر فرایند یادگیری در درس مقدمات طراحی معماری (1). مرمت و معماری ایران (مرمت آثار و بافت های تاریخی فرهنگی)[Internet]. 1394؛5(10):79-90. Available from: https://sid.ir/paper/205242/fa

    IEEE: کپی

    محمودرضا ثقفی، فرهنگ مظفر، و سیدمحسن موسوی، “بررسی تاثیر روش آموزش مشارکت مستقیم استاد و دانشجو بر فرایند یادگیری در درس مقدمات طراحی معماری (1)،” مرمت و معماری ایران (مرمت آثار و بافت های تاریخی فرهنگی)، vol. 5، no. 10، pp. 79–90، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/205242/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا