مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,442
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظریه ها و روش های آموزش خلاقیت در روان شناسی معاصر غرب

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 124

چکیده

 امروزه, تربیت نیروی انسانی متخصص و مجرب یکی از مسائل مورد توجه مسوولان و از نیازهای اساسی همه جوامع است. زیرا بررسی ها نشان داده که سامانه های آموزشی ناکارآمد و کارایی نداشتن دانش آموختگان مراکز علمی و دانشگاه ها, مشکلات بسیاری را در جهان پدید آورده است. از این رو به موازات تحولات جهانی, تغییرات عمده ای در روش های آموزشی ایجاد و پیرو آن به شکوفایی استعدادهای فراگیران توجه بیشتری شد.در این راستا نظریات و یافته های پژوهشی کارشناسان و نوآوری های آموزشی ازطریق پایگاه های اطلاع رسانی در اختیار همه پژوهشگران قرارگرفت. به همین دلیل پژوهش در زمینه شناخت روش های نوین آموزشی و بررسی نتایج استفاده از آنها در نظام آموزشی, ضروری به نظرمی رسد.بنابر آنچه بیان شد, مهم ترین پرسش مقاله پیش رو این است که روش های آموزش خلاقیت که در روان شناسی معاصر غرب مطرح شده اند, کدامند.یکی از مهم ترین و رایج ترین روش ها برای ارتقای سطح آموزش و عملکرد خلاق افراد در زمینه های مختلف, بهره گیری از روش های آموزش خلاقیت در حوزه روان شناسی است. بدین جهت, تلاش نگارندگان این پژوهش نیز برآن است تا کارآیی روش های آموزش خلاقیت را در ارتقای سطح خلاقیت افراد بررسی کنند. پژوهش حاضر از گونه بنیادی است که در آن برای شناخت این روش ها و نحوه کارایی آنها از روش توصیفی - تحلیلی استفاده شده است.بررسی های انجام گرفته در پژوهش حاضر بیانگر آن است که بیشتر روش های آموزش خلاقیت از نظریه های معطوف به فرایند خلاقیت گرفته شده اند که بر آموزش تفکر خلاق تاکید دارند. بنابراین, آموزش های خلاقیت به پرورش همه جانبه توان خلاق افراد, به ویژه هنرمندان که علاوه بر عقل بر احساسات انسانی هم تکیه دارند, منجر نمی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسلامی، سیدغلامرضا، و شاپوریان، فریبا. (1392). نظریه ها و روش های آموزش خلاقیت در روان شناسی معاصر غرب. مطالعات تطبیقی هنر، 3(6)، 113-124. SID. https://sid.ir/paper/205353/fa

    Vancouver: کپی

    اسلامی سیدغلامرضا، شاپوریان فریبا. نظریه ها و روش های آموزش خلاقیت در روان شناسی معاصر غرب. مطالعات تطبیقی هنر[Internet]. 1392؛3(6):113-124. Available from: https://sid.ir/paper/205353/fa

    IEEE: کپی

    سیدغلامرضا اسلامی، و فریبا شاپوریان، “نظریه ها و روش های آموزش خلاقیت در روان شناسی معاصر غرب،” مطالعات تطبیقی هنر، vol. 3، no. 6، pp. 113–124، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/205353/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button