مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,109
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

833
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهره گیری از سیاست های طرف تقاضا در اخلاق کسب و کار

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 15

چکیده

 حدودا سه دهه است که مباحث اخلاقی به نحو گسترده در رشته مدیریت مورد بحث قرار گرفته است. در اخلاق کسب و کار, سیاست هایی که سازمان های مختلف باید بکار گیرند, به نحوی که مقید به قیود اخلاقی باشند به بحث گذاشته شده است. معمولا سیاست هایی که در حال حاضر به انحا گوناگونی نظیر مالیات سبز توصیه و اجرا می شود ناظر به طرف عرضه است. در این مقاله, مکتب فایده گرایی قاعده محور برای نشان دادن اهمیت جامعه مدنی و بهره گیری از رویکرد تقاضا محور به منظور نهادینه سازی استانداردهای اخلاقی در سازمان ها بکار گرفته شده است. بنا بر آموزه های این مکتب, انجام و ترک افعالی که اگر به صورت قاعده درآیند بیشینه شدن فایده و کمینه شدن درد و رنج بیشترین شهروندان را به همراه خواهند داشت؛ اخلاقا موجه است. با پیش چشم قرار دادن آموزه های فایده, نقش مشتری در اتخاذ سیاست های طرف عرضه نشان داده شده است. در خاتمه, در راستای نقد سیاست های حاکم بر روند اخلاقی سازی کسب و کار مبتنی بر کنترل نظام عرضه کنونی, پیشنهاداتی جهت نهادینه سازی سیاست های طرف عرضه در سازمان ها مطرح شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جاسبی، جواد، و دباغ، سروش. (1390). بهره گیری از سیاست های طرف تقاضا در اخلاق کسب و کار. مدیریت توسعه و تحول، 3(6)، 11-15. SID. https://sid.ir/paper/205815/fa

    Vancouver: کپی

    جاسبی جواد، دباغ سروش. بهره گیری از سیاست های طرف تقاضا در اخلاق کسب و کار. مدیریت توسعه و تحول[Internet]. 1390؛3(6):11-15. Available from: https://sid.ir/paper/205815/fa

    IEEE: کپی

    جواد جاسبی، و سروش دباغ، “بهره گیری از سیاست های طرف تقاضا در اخلاق کسب و کار،” مدیریت توسعه و تحول، vol. 3، no. 6، pp. 11–15، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/205815/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button