Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,695
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,268
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه سرمایه فکری و اجتماعی با عملکرد سازمانی از نظر مدیران و کارکنان

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 29

چکیده

 نقش و عملکرد نظام بانکی کشور به عنوان یکی از مهمترین بخش های اقتصادی جامعه در ارتباط با ارائه خدمات به مردم و مشتریان, مشارکت فعال افراد سازمان, جذب و هدایت منابع مالی در توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست. از سوی دیگر در دنیای رقابتی امروز, سازمان ها در هر محیطی که فعالیت نمایند, دائما نیازمند بهبود عملکرد بوده و باید تمام تلاش خود را جهت دستیابی به تعالی عملکرد به کار گیرند.یکی از روش های بررسی بهبود در کیفیت عملکردی سازمان, بررسی عوامل تاثیرگذار در آن است که این امر موجب اهمیت سرمایه فکری شده است. بنابراین سرمایه فکری شامل تمامی منابع دانش محوری است که برای سازمان ارزش تولید می کنند ولی در صورت های مالی سازمان وارد نمی شوند.به علاوه هر سازمانی علاوه بر داشتن ارتباطات درون سازمانی, دارای نوعی رابطه با محیط پیرامونی و بیرون از سازمان است. این رابطه را که از نوع رابطه تاثیرگذار و تاثیرپذیر است, می توان به نحوی به عنوان سرمایه اجتماعی آن سازمان قلمداد کرد. بنابراین سرمایه فکری و اجتماعی, دارای قابلیت ها و دارایی های مهم سازمانی هستند که می توانند به سازمان ها در خلق و تسهیم دانش در بهبود عملکرد سازمان کمک بسیار کنند. از این رو این مقاله با توجه به اهمیت تاثیرگذاری سرمایه فکری و سرمایه اجتماعی در بهبود عملکرد سازمان ها, به دنبال آن است تا الگویی مناسب از دو رویکرد فکری با ابعاد (انسانی, ساختاری و رابطه ای) و اجتماعی با ابعاد (ساختاری, شناختی و رابطه ای) در بهبود عملکرد بانک توسعه صادرات ایران ارائه گردد.روش تحقیق, توصیفی و تحلیلی و جامعه آماری این تحقیق نیز مدیران, کارشناسان و کلیه کارکنان صف و ستاد سازمان مورد مطالعه بودند.نتایج حاصل از این تحقیق با استفاده از آزمون فریدمن و ویلکاکسون نشان می دهد که به ترتیب بعد ارتباطی و انسانی (سرمایه فکری) و بعد ارتباطی و شناختی (سرمایه اجتماعی) بیشترین اثرات را بر عملکرد داشته است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسین پور، داوود، و آذر، مهدی. (1390). بررسی رابطه سرمایه فکری و اجتماعی با عملکرد سازمانی از نظر مدیران و کارکنان. مدیریت توسعه و تحول، 3(7)، 19-29. SID. https://sid.ir/paper/205846/fa

Vancouver: کپی

حسین پور داوود، آذر مهدی. بررسی رابطه سرمایه فکری و اجتماعی با عملکرد سازمانی از نظر مدیران و کارکنان. مدیریت توسعه و تحول[Internet]. 1390؛3(7):19-29. Available from: https://sid.ir/paper/205846/fa

IEEE: کپی

داوود حسین پور، و مهدی آذر، “بررسی رابطه سرمایه فکری و اجتماعی با عملکرد سازمانی از نظر مدیران و کارکنان،” مدیریت توسعه و تحول، vol. 3، no. 7، pp. 19–29، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/205846/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا