مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,261
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

986
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه چارچوب مفهومی از فرآیند یادگیری کارآفرینانه

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 52

چکیده

 کارآفرینی یک فرایند یادگیری است و از سوی دیگر, یادگیری نیز بخش اصلی فرایند کارآفرینی را تشکیل می دهد. یک تئوری کارآفرینی نیازمند تئوری یادگیری است. کارآفرینان برای رسیدن به آگاهی, کسب منابع و مدیریت باید در امر یادگیری شرکت کنند. یادگیری کارآفرینانه به عنوان یک فرایند مستمر که توسعه و گسترش دانش و علم مورد نیاز برای شروع موفق یک فعالیت و اداره رویدادهای غیر مترقبه را میسر می سازد, تعریف می گردد. در این مقاله با ارائه یک چارچوب مفهومی, پیامدهای فرآیند تبدیل تجربه کارآفرینان به دانش کارآفرینانه را مورد بررسی قرار می دهیم. این چارچوب مفهومی نشان می دهد که جهت بررسی رابطه میان تجربه حرفه ای کارآفرینان و ایجاد دانش کارآفرینانه باید درک بهتری از نحوه تاثیرگذاری فرآیند تبدیل تجربه کارآفرینان به دانش و عوامل موثر بر این فرآیند تبدیل داشته باشیم.در مقاله حاضر, با هدف شناخت مقدماتی یادگیری, کارآفرینی و یادگیری کارآفرینانه و نیز برخی موضوعات مهم مرتبط با آنها, چارچوب مفهومی از یادگیری کارآفرینانه مطرح می گردد. در پایان مقاله نیز, موارد مذکور جمع بندی شده و در قالب بحث و نتیجه گیری و کاربردهای مدیریتی, ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیاکجوری، کریم، و رودگرنژاد، فروغ. (1388). ارائه چارچوب مفهومی از فرآیند یادگیری کارآفرینانه. مدیریت توسعه و تحول، 1(3)، 43-52. SID. https://sid.ir/paper/205889/fa

    Vancouver: کپی

    کیاکجوری کریم، رودگرنژاد فروغ. ارائه چارچوب مفهومی از فرآیند یادگیری کارآفرینانه. مدیریت توسعه و تحول[Internet]. 1388؛1(3):43-52. Available from: https://sid.ir/paper/205889/fa

    IEEE: کپی

    کریم کیاکجوری، و فروغ رودگرنژاد، “ارائه چارچوب مفهومی از فرآیند یادگیری کارآفرینانه،” مدیریت توسعه و تحول، vol. 1، no. 3، pp. 43–52، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/205889/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button