مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,849
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,075
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارت الکترونیک از دیدگاه فلسفه تکنولوژی

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 95

چکیده

 در آغاز, با اشاره به تعاریف و تحلیل هایی که فیلسوفان تکنولوژی, همچون مارتین هایدگر, ماریو بونگ, و استفان کلاین از مفهوم فناوری به دست داده اند, نحوه انطباق این تعریف ها بر مفهوم تجارت الکترونیک تحلیل می شود. سپس, با مرور آرای مارتین هایدگر, کارل مارکس, ژاک الول, دونالد مک کنزی, هانس یوناس, و اندرو فینبرگ که درباره الزامات تمدن تکنولوژیک در فلسفه تکنولوژی مطرح است, محدودیت هایی را که تجارت الکترونیک بر افراد و جامعه تحمیل می کند, تجزیه و تحلیل می شود. این الزامات, به طور طبیعی, مساله رابطه اخلاق و تکنولوژی را پیش می کشد. در این نوشتار, نسبت اخلاق و تکنولوژی از سه جهت بررسی می شود؛ هدف گذاری, راه ها و وسایل رسیدن به هدف, و عوارض تکنولوژی. سپس ویژگی مجازی و فراواقعیت تکنولوژی پست مدرن بررسی و از این منظر عوارض و پیامدهای تجارت الکترونیک برای هویت افراد و سنت های جامعه واکاوی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    امیری طهرانی، سیدمحمدرضا. (1390). تجارت الکترونیک از دیدگاه فلسفه تکنولوژی. فلسفه علم، 1(2)، 65-95. SID. https://sid.ir/paper/205926/fa

    Vancouver: کپی

    امیری طهرانی سیدمحمدرضا. تجارت الکترونیک از دیدگاه فلسفه تکنولوژی. فلسفه علم[Internet]. 1390؛1(2):65-95. Available from: https://sid.ir/paper/205926/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدرضا امیری طهرانی، “تجارت الکترونیک از دیدگاه فلسفه تکنولوژی،” فلسفه علم، vol. 1، no. 2، pp. 65–95، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/205926/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button