Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,392
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

702
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان و مربیان بالینی پرستاری (90-1389)

صفحات

 صفحه شروع 94 | صفحه پایان 99

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش بالینی, قلب آموزش حرفه ای پرستاری محسوب می شود. از آنجا که بهبود و ارتقای کیفیت آموزش بالینی, مستلزم بررسی مستمر وضعیت موجود و شناخت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف است, مطالعه حاضر با هدف تعیین عوامل موثر بر آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان سال آخر و مربیان آموزش بالینی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام شد.روش تحقیق: این مطالعه توصیفی- تحلیلی به صورت مقطعی و در سال تحصیلی 90-1389 در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام شد؛ 28 نفر مربی آموزشی و 120 دانشجوی پرستاری سال آخر به روش سرشماری انتخاب و وارد مطالعه شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه پژ‍‍‍وهشگر ساخته, جمع آوری و با استفاده از آمار توصیفی و آزمون کای اسکوئر و فیشر در سطح معنی داری α=0.05 تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: دانشجویان و مربیان, وضعیت عوامل رسانه ای, فرایند آموزش بالینی مربیان, تجهیزات و امکانات تخصصی, امور رفاهی, امور معمول و فعالیت های فوق برنامه در محیط های بالینی را در حد مطلوب تا عالی ارزیابی نمودند اما در رابطه با کارکنان پرستاری در محیط های بالینی وضعیت به صورت نسبتا مطلوب و نامطلوب ارزیابی شد.نتیجه گیری: هر چند بیشتر عوامل موثر در آموزش بالینی مطلوب و عالی ارزیابی گردید, اما تقویت جنبه های مثبت و اصلاح نقائص می تواند گامی موثر در راستای ارتقای کیفیت آموزش بالینی باشد؛ همچنین لازم است با ارزیابی های مکرر عرصه های بالینی و مقایسه وضعیت موجود با وضعیت قبل و یا بعد, نقاط ضعف و قوت موثر در آموزش بالینی شناسایی گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقرب، مرضیه، خزاعی، طیبه، آموزشی، زهرا، سروری، مهری، و شریف زاده، غلامرضا. (1390). عوامل موثر بر آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان و مربیان بالینی پرستاری (90-1389). مراقبت های نوین، 8(2 (پیاپی 30))، 94-99. SID. https://sid.ir/paper/206059/fa

    Vancouver: کپی

    مقرب مرضیه، خزاعی طیبه، آموزشی زهرا، سروری مهری، شریف زاده غلامرضا. عوامل موثر بر آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان و مربیان بالینی پرستاری (90-1389). مراقبت های نوین[Internet]. 1390؛8(2 (پیاپی 30)):94-99. Available from: https://sid.ir/paper/206059/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه مقرب، طیبه خزاعی، زهرا آموزشی، مهری سروری، و غلامرضا شریف زاده، “عوامل موثر بر آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان و مربیان بالینی پرستاری (90-1389)،” مراقبت های نوین، vol. 8، no. 2 (پیاپی 30)، pp. 94–99، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/206059/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا