مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

798
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

762
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش سرمایه روانشناختی بر رفتار شهروندی سازمانی معلمان زن مدارس ابتدایی شهر بهبهان

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 150

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش سرمایه روانشناختی بر رفتار شهروندی سازمانی معلمان زن مدارس ابتدایی شهر بهبهان بود. نوع تحقیق با توجه روش پژوهش, شبه آزمایشی با پیش آزمون, پس آزمون و گروه کنرل می باشد و از نظر هدف جز تحقیقات کاربردی می باشد. جامعه آماری کلیه معلمان زن مدارس ابتدایی بود, ابتدا از طریق نمونه گیری تصادفی 60 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شد, در مرحله دوم 60 نفر انتخاب شده بصورت تصادفی به دو گروه 30 نفره تقسیم شد و بر اساس قرعه یکی از گروهها, به عنوان گروه آزمایشی و گروه دیگر به عنوان گروه گواه انتخاب شد. بعد از مشخص شدن گروه آزمایش و گروه کنترل پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی در هر دو گروه اجرا شد. سپس گروه آزمایشی به مدت 11 جلسه 1 ساعتی تحت آموزش برنامه آموزشی سرمایه روانشناختی قرار گرفت. پس از آموزش گروه آزمایشی, مجدداً پس آزمون رفتار شهروندی برای دو گروه بعمل آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از در بخش آمار توصیفی از دو شاخص آماری میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از آزمون T مستقل, T وابسته و تحلیل کوواریانس استفاده شد. تحلیل داده ها نشان داد که آموزش سرمایه روانشناختی بر رفتار شهروندی سازمانی معلمان زن مدارس ابتدایی شهر بهبهان اثربخش بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قشقایی زاده، نصراله. (1395). اثربخشی آموزش سرمایه روانشناختی بر رفتار شهروندی سازمانی معلمان زن مدارس ابتدایی شهر بهبهان. زن و مطالعات خانواده، 8(31 )، 133-150. SID. https://sid.ir/paper/206180/fa

    Vancouver: کپی

    قشقایی زاده نصراله. اثربخشی آموزش سرمایه روانشناختی بر رفتار شهروندی سازمانی معلمان زن مدارس ابتدایی شهر بهبهان. زن و مطالعات خانواده[Internet]. 1395؛8(31 ):133-150. Available from: https://sid.ir/paper/206180/fa

    IEEE: کپی

    نصراله قشقایی زاده، “اثربخشی آموزش سرمایه روانشناختی بر رفتار شهروندی سازمانی معلمان زن مدارس ابتدایی شهر بهبهان،” زن و مطالعات خانواده، vol. 8، no. 31 ، pp. 133–150، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/206180/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button