مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,051
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,209
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش حمایت های مالی ورزشی در ایجاد تعهد در هوادران فوتبال نسبت به حامیان مالی ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 81

چکیده

 امروز در جهان, حمایت های مالی به خصوص حمایت های مالی ورزشی بخش مهمی از فعالیت های بازاریابی را تشکیل می دهند. در ایران هم حمایت های مالی ورزشی روند روبه رشدی را به خصوص در ورزش فوتبال طی می کند. از این رو, مدیران شرکت ها باید از فعالیت های بازاریابی اطلاعات کاملی کسب کنند تا بتوانند تصمیمات مهمی از جمله تخصیص منابع برای حمایت های مالی ورزشی اتخاذ کنند. هدف از این تحقیق, بررسی نقش حمایت های مالی ورزشی بر مرحله بلوغ هواداران فوتبال بود که در آن 5 متغیر مهم یعنی آگاهی از نام و نشان تجاری, تصویر شرکت, علاقه به شرکت, قصد خرید و وفاداری به شرکت و محصولاتش مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور, پرسشنامه ای طراحی و پس از تایید روایی پرسشنامه توسط متخصصان, پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (با اجرا بر روی بخش کوچکی از جامعه موردنظر) برابر با 0.80 به دست آمد. هواداران تیم پرسپولیس در لیگ دهم به عنوان جامعه آماری انتخاب شدند و تعداد 400 نفر از هواداران به عنوان نمونه انتخاب شدند. در این تحقیق, با روش آماری آزمون دوجمله ای (نسبت), تاثیر حمایت های مالی ورزشی بر افزایش 5 متغیر ذکر شده در میان هواداران مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس نتایج به دست آمده, حمایت های مالی ورزشی باعث ارتقای تصویر شرکت, افزایش قصد خرید, علاقه به شرکت و وفاداری هواداران به حامی مالی می شود ولی تاثیر زیادی بر آگاهی از نام و نشان تجاری ندارد. شرکت ها باید در نظر داشته باشند که مراحل بلوغ هواداران یک فرایند زمان بر است و به حمایت مداوم و طولانی نیاز دارد تا در نهایت بتوانند به اهداف بازاریابی خود که همانا بازگشت سرمایه, افزایش سهم بازار و افزایش مشتریان است, نائل شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، رزگار، هنری، حبیب، و صادقی، رضا. (1391). نقش حمایت های مالی ورزشی در ایجاد تعهد در هوادران فوتبال نسبت به حامیان مالی ورزشی. پژوهش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، 2(4)، 71-81. SID. https://sid.ir/paper/206871/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی رزگار، هنری حبیب، صادقی رضا. نقش حمایت های مالی ورزشی در ایجاد تعهد در هوادران فوتبال نسبت به حامیان مالی ورزشی. پژوهش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی[Internet]. 1391؛2(4):71-81. Available from: https://sid.ir/paper/206871/fa

    IEEE: کپی

    رزگار محمدی، حبیب هنری، و رضا صادقی، “نقش حمایت های مالی ورزشی در ایجاد تعهد در هوادران فوتبال نسبت به حامیان مالی ورزشی،” پژوهش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، vol. 2، no. 4، pp. 71–81، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/206871/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button