مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,321
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,592
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی و سبک های حل تعارض مدیران با توانمندی کارکنان

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 43

چکیده

 مقدمه: هدف از این پژوهش, بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی و سبک های حل تعارض مدیران با توانمندی کارکنان یکی از سازمان های استان خوزستان می باشد.روش: بدین منظور 132 نفر با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. در این پژوهش سه پرسشنامه به کار برده شد که عبارتند از پرسشنامه های سبک های حل تعارض (راهیم, 1979), توانمندسازی دیگران (استایمتز و تاد, 1986) و مهارت های ارتباطی (بارتون, 1990).نتایج: تحلیل های الگویابی معادلات ساختاری, برازندگی الگو را با داده ها, مورد حمایت قرار دادند. شاخص های برازندگی این مدل عبارتند از41.9 CMIN :,0.08 RMSEA ,0.92 GFI ,0.87 AGFI ,0.93 IFI ,0.92 CFI ,0.87 NFI , 0.9 TLI به دست آمده است. ضریب مسیر مهارت های ارتباطی به توانمندسازی (b=0.61, P<0.001) و ضریب مسیر سبک های مثبت حل تعارض به توانمندسازی (b=0.53, P<0.001) مثبت و معنی دار می باشد. همچنین ضریب مسیر سبک های منفی حل تعارض به توانمندسازی, منفی و معنی دار می باشد (b=-0.73, P<0.001).نتیجه گیری: در مجموع می توان نتیجه گرفت؛ روش هایی که مدیران برای حل تعارض و برقراری ارتباط با کارکنان اجرا می کنند در توانمند کردن کارکنان نقش مهمی را ایفا می کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی پور، آذین، دژبان، ریحانه، خادم دزفولی، زهرا، و نعامی، عبدالزهرا. (1390). بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی و سبک های حل تعارض مدیران با توانمندی کارکنان. پژوهش های روان شناسی اجتماعی، 1(2)، 17-43. SID. https://sid.ir/paper/207298/fa

    Vancouver: کپی

    تقی پور آذین، دژبان ریحانه، خادم دزفولی زهرا، نعامی عبدالزهرا. بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی و سبک های حل تعارض مدیران با توانمندی کارکنان. پژوهش های روان شناسی اجتماعی[Internet]. 1390؛1(2):17-43. Available from: https://sid.ir/paper/207298/fa

    IEEE: کپی

    آذین تقی پور، ریحانه دژبان، زهرا خادم دزفولی، و عبدالزهرا نعامی، “بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی و سبک های حل تعارض مدیران با توانمندی کارکنان،” پژوهش های روان شناسی اجتماعی، vol. 1، no. 2، pp. 17–43، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207298/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button