مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,882
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازآموزی اسنادی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر ناموفق

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 39

چکیده

 بازآموزی اسنادی, آموزشی است که به منظور تغییر سبک اسناد دانش آموزان در مورد موفقیت و شکست آنها صورت می گیرد. هدف متخصصان تعلیم و تربیت از اجرای برنامه بازآموزی این است که به دانش آموزان یا دانشجویان کمک کنند تا به سازگارانه ترین نتایج علی ممکن دست یابند. پژوهش حاضر در پی آن بود که تاثیر بازآموزی اسنادی را بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختران ناموفق بررسی کند. روش پژوهش نیمه آزمایشی به صورت پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. به منظور نمونه گیری با استفاده از روش نمونه گیری چندمرحله ای, تعداد 225 دانش آموز در سه گروه انتخاب شدند (75 نفر گروه موفق, 75 نفر گروه ناموفق آزمایشی و 75 نفر گروه ناموفق کنترل). ابزار پژوهش شامل پرسشنامه سبک اسناد کودکان (1984) و کارنامه تحصیلی دانش آموزان بود. پرسشنامه مزبور در دو مرحله اجرا شد. مرحله اول برای کل دانش آموزان گروه نمونه بعد از امتحانات نوبت اول و قبل از شروع برنامه بازآموزی اسنادی, سپس گروه ناموفق آزمایشی تحت 9 جلسه بازآموزی اسنادی قرار گرفتند و قبل از امتحانات نوبت دوم, پرسشنامه سبک اسناد دوباره بر روی گروه ناموفق اجرا شد. پس از جمع آوری داده ها, فرضیه های پژوهش با استفاده از آزمون t برای گروههای مستقل و همبسته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از آن بود که فرضیه اول پژوهش مبنی بر «درونی تر بودن اسناد دانش آموزان ناموفق بعد از شکست تحصیلی» مورد تایید قرار نگرفت؛ اما فرضیه های دیگر پژوهش تایید شدند: اسناد دانش آموزان دختر ناموفق, بعد از شکست تحصیلی پایدارتر است. اسناد دانش آموزان دختر ناموفق, بعد از شکست تحصیلی کلی تر بود. بازآموزی اسنادی بر سبک اسناد دانش آموزان دختر ناموفق در بعد پایداری تاثیر داشت. بازآموزی اسنادی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر ناموفق تاثیر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، مهدیه، و حقیقت، سارا. (1388). تاثیر بازآموزی اسنادی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر ناموفق. تحقیقات روانشناختی، 1(1)، 27-39. SID. https://sid.ir/paper/207898/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی مهدیه، حقیقت سارا. تاثیر بازآموزی اسنادی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر ناموفق. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1388؛1(1):27-39. Available from: https://sid.ir/paper/207898/fa

    IEEE: کپی

    مهدیه صالحی، و سارا حقیقت، “تاثیر بازآموزی اسنادی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر ناموفق،” تحقیقات روانشناختی، vol. 1، no. 1، pp. 27–39، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207898/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button