مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,761
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

755
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه کارآمدی مداخله عقلانی – هیجانی – رفتاری گروهی با واقعیت درمانی گروهی در افزایش سلامت عمومی دانشجویان دختر

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 15

چکیده

 امروزه, درمان های شناختی رفتاری الگوی غالب روان درمانی را تشکیل داده و جای درمان های روان کاوی و رفتاری را گرفته اند. هدف پژوهش حاضر, مقایسه کارآمدی دو مداخله عقلانی-هیجانی-رفتاری و واقعیت درمانی, در افزایش سلامت عمومی بود. در یک پژوهش نیمه آزمایشی با گروه کنترل, تعداد 24 دانشجوی افسرده در دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل به طور تصادفی گمارده و پرسشنامه سلامت عمومی بر روی آنان اجرا شد. پس از اندازه گیری سلامت عمومی در مرحله یک, آزمودنی های دو گروه آزمایشی وارد مداخله گروهی شدند و در مورد آزمودنی های گروه کنترل هیچ اقدامی صورت نگرفت. گروه آزمایشی اول به مدت 8 جلسه تحت برنامه مداخله گروهی عقلانی-هیجانی-رفتاری و گروه آزمایشی دوم به مدت 9 جلسه تحت برنامه مداخله واقعیت درمانی گروهی قرار گرفت. مرحله دوم اندازه گیری در دو نوبت از طریق پرسشنامه سلامت عمومی بر روی هر سه گروه, یک بار بلافاصله پس از پایان مداخله و بار دوم, به عنوان پیگیری, سه ماه پس از اتمام مداخله اجرا شد. نتایج نشان می دهد مداخله های عقلانی-هیجانی-رفتاری و واقعیت درمانی هر دو در افزایش سلامت عمومی کارآمدند اما از این لحاظ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    احدی، حسن، یوسفی لویه، مجید، صالحی، مهدیه، و احمدی، ابراهیم. (1388). مقایسه کارآمدی مداخله عقلانی – هیجانی – رفتاری گروهی با واقعیت درمانی گروهی در افزایش سلامت عمومی دانشجویان دختر. تحقیقات روانشناختی، 1(2)، 1-15. SID. https://sid.ir/paper/207948/fa

    Vancouver: کپی

    احدی حسن، یوسفی لویه مجید، صالحی مهدیه، احمدی ابراهیم. مقایسه کارآمدی مداخله عقلانی – هیجانی – رفتاری گروهی با واقعیت درمانی گروهی در افزایش سلامت عمومی دانشجویان دختر. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1388؛1(2):1-15. Available from: https://sid.ir/paper/207948/fa

    IEEE: کپی

    حسن احدی، مجید یوسفی لویه، مهدیه صالحی، و ابراهیم احمدی، “مقایسه کارآمدی مداخله عقلانی – هیجانی – رفتاری گروهی با واقعیت درمانی گروهی در افزایش سلامت عمومی دانشجویان دختر،” تحقیقات روانشناختی، vol. 1، no. 2، pp. 1–15، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207948/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button