Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,803
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,951
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه سبک های یادگیری و باورهای خودکارآمدی با پیشرفت ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 122

چکیده

 به منظور بررسی رابطه سبک های یادگیری و باورهای خودکارآمدی با پیشرفت ریاضی 200 دانش آموز با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. برای اندازه گیری سبک های یادگیری از آزمون گروهی اشکال نهفته (ویتکین و دیگران, 1971) و برای اندازه گیری باورهای خودکارآمدی از آزمون باورهای خودکارآمدی عمومی (شرر و دیگران, 1982) استفاده به عمل آمد؛ برای تحلیل داده ها, از همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون بهره گرفته شد. نتایج نشان می دهد همبستگی معنادار مثبت بین پیشرفت دانش آموزان در درس ریاضی و باورهای خودکارآمدی وجود دارد. همین نتیجه بین سبک های یادگیری و پیشرفت ریاضی به دست آمد. ولی سبک های یادگیری بیش از باورهای خودکارآمدی, پیشرفت ریاضی را تبیین کردند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کدپور، پروین، نعمت طاووسی، محترم، و یوسفی، نوریه. (1389). بررسی رابطه سبک های یادگیری و باورهای خودکارآمدی با پیشرفت ریاضی. تحقیقات روانشناختی، 2(5)، 107-122. SID. https://sid.ir/paper/207959/fa

    Vancouver: کپی

    کدپور پروین، نعمت طاووسی محترم، یوسفی نوریه. بررسی رابطه سبک های یادگیری و باورهای خودکارآمدی با پیشرفت ریاضی. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1389؛2(5):107-122. Available from: https://sid.ir/paper/207959/fa

    IEEE: کپی

    پروین کدپور، محترم نعمت طاووسی، و نوریه یوسفی، “بررسی رابطه سبک های یادگیری و باورهای خودکارآمدی با پیشرفت ریاضی،” تحقیقات روانشناختی، vol. 2، no. 5، pp. 107–122، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207959/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا