مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,475
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,565
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین سبک های تفکر با سبک ادراکی، سبک مفهومی و سبک یادگیری دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 78 | صفحه پایان 94

چکیده

 این پژوهش به منظور بررسی رابطه بین سبک های تفکر با متغیرهایی نظیر سبک ادراکی, سبک مفهومی, سبک یادگیری بر روی 103 نفر از دانش آموزان که به روش های تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند, انجام گرفت. جهت جمع آوری داده ها پرسشنامه سبک های تفکر (1992), سیاهه سبک یادگیری (1985), آزمون اشکال نهفته (1971) و آزمون همتایابی اشکال آشنا (1964) بر روی آزمودنی ها اجرا گردید. داده های جمع آوری شده با استفاده از روش همبستگی چندگانه و تحلیل رگرسیون تجزیه و تحلیل شد. نتایج به دست آمده از تحلیل های آماری نشان می دهد جنسیت, سبک ادراکی, سبک مفهومی و سبک یادگیری با سبک های تفکر قانون گذار و پایور سالار, اجرایی, قضاوت گر, جزئی نگر, بیرونی و آزاداندیش رابطه معنادار دارد. همچنین, نتایج تحلیل رگرسیون نشان می دهد از بین متغیرهای پیش بین (جنسیت, سبک ادراکی, سبک مفهومی و سبک یادگیری) متغیر جنسیت پیش بینی کننده معنادار سبک های تفکر قانون گذار, اجرایی, قضاوت گر, جزئی نگر, بیرونی, آزاداندیش و محافظه کار و سبک پایور سالار است. افزون بر آن, سبک ادراکی, پیش بینی کننده معنادار سبک های تفکر قضاوت گر, پایور سالار, جزئی نگر, آزاداندیش سبک قانون گذار به دست آمد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خسروی، علی اکبر. (1389). رابطه بین سبک های تفکر با سبک ادراکی, سبک مفهومی و سبک یادگیری دانش آموزان. تحقیقات روانشناختی، 2(5)، 78-94. SID. https://sid.ir/paper/207961/fa

    Vancouver: کپی

    خسروی علی اکبر. رابطه بین سبک های تفکر با سبک ادراکی, سبک مفهومی و سبک یادگیری دانش آموزان. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1389؛2(5):78-94. Available from: https://sid.ir/paper/207961/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر خسروی، “رابطه بین سبک های تفکر با سبک ادراکی, سبک مفهومی و سبک یادگیری دانش آموزان،” تحقیقات روانشناختی، vol. 2، no. 5، pp. 78–94، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207961/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button