مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,492
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

713
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراتحلیل اثربخشی مداخلات روان شناختی _آموزشی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان حساب نارسا

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 97

چکیده

 هدف: هدف پژوهش فراتحلیل اثربخشی مداخلات روان شناختی _آموزشی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان حساب نارسا در ایران بود.روش پژوهش: این پژوهش با استفاده از روش فراتحلیل یا یکپارچه کردن نتایج حاصل از تحقیقات مختلف, میزان اندازه اثر مداخلات روان شناختی _آموزشی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان حساب نارسا را مشخص نموده است. بدین منظور از بین 22 پژوهش, 17 پژوهش که از لحاظ روش شناختی مورد قبول بود, انتخاب و فراتحلیل بر روی آنها انجام گرفت. ابزار پژوهش چک لیست فراتحلیل بود. پژوهش حاضر مبتنی بر 508 نمونه و 17 اندازه اثر می باشد.یافته ها: نتایج فراتحلیل نشان داد میزان اندازه اثر مداخلات روان شناختی _آموزشی بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان حساب نارسا در ایران D=1.21 است (P=0.001) است. این اندازه اثر طبق جدول کوهن دارای اثر بسیار بالایی است. علاوه بر این پژوهش امانی و همکاران (1391) با اندازه اثر (2.34) بالاترین اندازه اثر و نیز کارگر شورکی و همکاران (1389) و کاظمی و همکاران (1389) با اندازه اثر (0.63) پایین ترین اندازه اثر را داشته است.بحث و نتیجه گیری: مداخلات روان شناختی _آموزشی بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان حساب نارسا در ایران تاثیر بسیار زیادی داشته است. و جهت اثربخشی بالاتر و طولانی تر در درمان دانش آموزان حساب نارسا پیشنهاد می شود از مداخلاتی که اندازه اثر بالاتری را داشته اند, استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سیادتیان، سیدحسین، و قمرانی، امیر. (1392). فراتحلیل اثربخشی مداخلات روان شناختی _آموزشی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان حساب نارسا. تحقیقات روانشناختی، 5(18)، 85-97. SID. https://sid.ir/paper/207975/fa

    Vancouver: کپی

    سیادتیان سیدحسین، قمرانی امیر. فراتحلیل اثربخشی مداخلات روان شناختی _آموزشی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان حساب نارسا. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1392؛5(18):85-97. Available from: https://sid.ir/paper/207975/fa

    IEEE: کپی

    سیدحسین سیادتیان، و امیر قمرانی، “فراتحلیل اثربخشی مداخلات روان شناختی _آموزشی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان حساب نارسا،” تحقیقات روانشناختی، vol. 5، no. 18، pp. 85–97، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207975/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button