مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,451
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

804
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مشکلات آموزشی دانشکده پزشکی کرمانشاه از دیدگاه دانشجویان پزشکی (1386)

صفحات

 صفحه شروع 162 | صفحه پایان 171

چکیده

 زمینه: اهمیت ارتقای کیفیت سیستم آموزش پزشکی برای همه روشن بوده و هرگونه تلاشی در این راستا باید مبتنی بر تجزیه و تحلیل اوضاع موجود باشد. اطلاع از نظرات دانشجویان, در مورد مشکلات آموزشی دانشکده پزشکی می تواند یکی از بهترین راه های تعیین وضعیت باشد. مطالعه حاضر مشکلات آموزشی دانشکده پزشکی کرمانشاه را از دیدگاه دانشجویان پزشکی بررسی می کند.روش ها: در این مطالعه کیفی از نوع پدیدارشناسی, جامعه تحقیق شامل دانشجویان دوره های مختلف پزشکی بود. 24 نفر از دانشجویان چهار دوره آموزشی شامل: علوم پایه, فیزیوپاتولوژی, کارآموزی و کارورزی به صورت هدفمند برای شرکت در پژوهش دعوت شدند. طی بحث های گروهی, هدف پژوهش مطرح و نظرات اعضا طی جلسات متوالی, ضبط و توسط سه نفر ثبت شد. جلسات بحث گروهی تا اشباع اطلاعاتی ادامه می یافت. در پایان, اطلاعات, کدبندی و نتایج در قالب سه مقطع علوم پایه, کارورزی و کارآموزی دسته بندی و گزارش شد.یافته ها: مهم ترین مشکلات دانشکده پزشکی کرمانشاه از نظر دانشجویان در حیطه های اهداف آموزشی, برنامه ریزی, مدیریت, اخلاق و ارزشیابی دانشجو بود. در این میان ارایه تخصصی و فوق تخصصی دروس برای دانشجوی پزشکی عمومی, انفکاک دوره علوم پایه و بالینی, گرفتن انگیزه از دانشجو و عدم نظارت بر آموزش بیش ترین اهمیت را داشتند.نتیجه گیری: با توجه به یافته های این پژوهش, برخی از نارسایی های دانشکده پزشکی نظیر کمبود هیات علمی, مستلزم اقدامات کشوری می باشد و لذا رفع آن ها نیاز به اصلاحاتی دارد که از حیطه وظایف مسوولین دانشگاه خارج است. اما بسیاری از آن ها با برنامه ریزی صحیح و توجه مسوولین دانشگاه, دانشکده و مراکز آموزشی درمانی با همکاری اساتید قابل حل هستند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیابانی، ثریا، مرادی، محمودرضا، سیابانی، حسین، رضایی، منصور، سیابانی، سارا، آملایی، خاور، و کریمی، ابراهیم. (1388). مشکلات آموزشی دانشکده پزشکی کرمانشاه از دیدگاه دانشجویان پزشکی (1386). مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) (journal of kermanshah university of medical sciences)، 13(2 (پیاپی 41))، 162-171. SID. https://sid.ir/paper/20807/fa

    Vancouver: کپی

    سیابانی ثریا، مرادی محمودرضا، سیابانی حسین، رضایی منصور، سیابانی سارا، آملایی خاور، کریمی ابراهیم. مشکلات آموزشی دانشکده پزشکی کرمانشاه از دیدگاه دانشجویان پزشکی (1386). مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) (journal of kermanshah university of medical sciences)[Internet]. 1388؛13(2 (پیاپی 41)):162-171. Available from: https://sid.ir/paper/20807/fa

    IEEE: کپی

    ثریا سیابانی، محمودرضا مرادی، حسین سیابانی، منصور رضایی، سارا سیابانی، خاور آملایی، و ابراهیم کریمی، “مشکلات آموزشی دانشکده پزشکی کرمانشاه از دیدگاه دانشجویان پزشکی (1386)،” مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) (journal of kermanshah university of medical sciences)، vol. 13، no. 2 (پیاپی 41)، pp. 162–171، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/20807/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button