مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,539
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,114
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش سرمایه های روانشناختی و اشتیاق تحصیلی در سرزندگی تحصیلی و تعلل ورزی تصمیم گیری دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 153

چکیده

 سابقه و اهداف: دانشجویان پرستاری به دلیل استرس های محیط کار و تحصیلی شان بیشتر در معرض مشکلات تحصیلی و کاهش بازدهی فردی هستند. بنابراین هدف پژوهش حاضر بررسی نقش سرمایه روانشناختی و اشتیاق تحصیلی در سرزندگی تحصیلی و تعلل ورز در تصمیم گیری دانشجویان پرستاری بود. روش ها: این پژوهش از نوع همبستگی است که برای اجرای ان تعداد 150 نفر از دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در سال تحصیلی96-95 به شیوه تصادفی منظم انتخاب شدند و به مقیاس تعلل ورزی تصمیم گیری, مقیاس سرزندگی تحصیلی, پرسشنامه اشتیاق تحصیلی و مقیاس سرمایه های روانشناختی که همگی دارای روایی و پایایی بالا بودند, پاسخ دادند. داده های جمع اوری شده با استفاده از نرم افزار spss-18 و به روش رگرسیون تحلیل شدند. نتایج: نتایج تحقیق حاکی از آن است که تمامی مولفه های سرمایه روانشناختی(امیدواری, تاب آوری, خوش بینی و خودکارآمدی) و اشتیاق تحصیلی توان پیش بینی تغییرات سرزندگی تحصیلی, بصورت مثبت و تغییرات تعلل ورزی تصمیم گیری را بطورمنفی دارد. نتیجه گیری: نتایج تحقیق حاضر نشانگر اهمیت سرمایه روانشناختی به عنوان یکی از مولفه های مهم روانشناسی مثبت نگر و نیز اشتیاق تحصیلی در کاهش تعلل ورزی در تصمیم گیرهای دانشجویان و افزایش سرزندگی تحصیلی آنان است. بنابراین ارائه آموزش هایی مبتنی بر سرمایه روانشناختی و ایجاد اشتیاق تحصیلی آنان در محیطهای آموزشی, منجر به کاهش فرسودگی تحصیلی و عملکرد بهتر دانشجویان خواهد شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عظیمی، داریوش، قدیمی، سمیه، خزان، کاظم، و درگاهی، شهریار. (1396). نقش سرمایه های روانشناختی و اشتیاق تحصیلی در سرزندگی تحصیلی و تعلل ورزی تصمیم گیری دانشجویان پرستاری. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 12(3 )، 143-153. SID. https://sid.ir/paper/208161/fa

    Vancouver: کپی

    عظیمی داریوش، قدیمی سمیه، خزان کاظم، درگاهی شهریار. نقش سرمایه های روانشناختی و اشتیاق تحصیلی در سرزندگی تحصیلی و تعلل ورزی تصمیم گیری دانشجویان پرستاری. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1396؛12(3 ):143-153. Available from: https://sid.ir/paper/208161/fa

    IEEE: کپی

    داریوش عظیمی، سمیه قدیمی، کاظم خزان، و شهریار درگاهی، “نقش سرمایه های روانشناختی و اشتیاق تحصیلی در سرزندگی تحصیلی و تعلل ورزی تصمیم گیری دانشجویان پرستاری،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 12، no. 3 ، pp. 143–153، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208161/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button