مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

792
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

632
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت اثربخشی کیفیت محتوای آموزش الکترونیکی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

صفحات

 صفحه شروع 154 | صفحه پایان 166

چکیده

 مقدمه: در استفاده از آموزش های الکترونیکی در دانشگاه های علوم پزشکی, کیفیت محتوای الکترونیکی و یادگیری آن ها موضوع مهمی به شمار می آید. هدف از انجام این پژوهش بررسی وضعیت اثربخشی کیفیت محتوای آموزش الکترونیکی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود. روش بررسی: روش مطالعه توصیفی-پیمایشی, و جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1395-1394 به تعداد 55 نفر بود. باتوجه به محدود بودن جامعه پژوهش, از نمونه گیری به روش سرشماری استفاده شد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بود. جهت تعیین اعتبار ابزار از روایی محتوایی, و پایایی پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ برای مولفه های آن به ترتیب برابر 73/0, 70/0, 85/0, 70/0, 72/0 و 65/0 بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از سطح توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی (تی تک نمونه ای) استفاده گردید. نتایج: در مولفه «اهمیت», میانگین نمونه مورد نظر از میانگین فرضی با توجه به نقطه برش 80 درصدی به طور معناداری بیشتر می باشد(09/5=(54)t). اما در مولفه های دیگر, مانند مولفه «علاقه یادگیرنده» (89/3-=(54)t), مولفه «سودمندی» (54/3-=(54)t), مولفه «قابلیت یادگیری» (01/15-=(54)t), و در نهایت مولفه «انعطاف پذیری» (48/2-=(54)t), چون میانگین آنها از نمونه مورد نظر میانگین فرضی کمتر می باشد و معنادار نبودند. نتیجه گیری: از میان مولفه های کیفیت محتوایی آموزش الکترونیکی, مولفه های «علاقه فراگیرنده», «سودمندی», «قابلیت یادگیری» و «انعطاف پذیری» وضعیت مطلوبی نداشتند, و فقط مولفه «اهمیت» دارای شرایط مطلوبی بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی دولیسکانی، مرتضی، مرادی، رحیم، اوضاعی، نسرین، و نوری، مریم. (1396). وضعیت اثربخشی کیفیت محتوای آموزش الکترونیکی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 12(3 )، 154-166. SID. https://sid.ir/paper/208162/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی دولیسکانی مرتضی، مرادی رحیم، اوضاعی نسرین، نوری مریم. وضعیت اثربخشی کیفیت محتوای آموزش الکترونیکی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1396؛12(3 ):154-166. Available from: https://sid.ir/paper/208162/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی مرادی دولیسکانی، رحیم مرادی، نسرین اوضاعی، و مریم نوری، “وضعیت اثربخشی کیفیت محتوای آموزش الکترونیکی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 12، no. 3 ، pp. 154–166، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208162/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا