مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,476
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

966
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از نقش برنامه درسی پنهان در انتقال ویژگی های حرفه ای گری: یک تحقیق کیفی

صفحات

 صفحه شروع 76 | صفحه پایان 91

چکیده

 مقدمه: پژوهش ها نشان می دهد که حرفه ای گری در علوم پزشکی مورد تهدید بوده و نیاز به یک مداخله آموزشی مناسب دارد, برنامه درسی پنهان نقش بسیار مهمی در انتقال ارزش های حرفه ای گری ایفا می کند و اغلب صاحب نظران برنامه درسی به این نتیجه رسیدند که تاثیرات برنامه درسی پنهان از بعد آموزشی به ویژه در انتقال ارزش ها و هنجارها به مراتب قوی تر از برنامه درسی آشکار می باشد.روش بررسی: در یک مطالعه کیفی, از نوع تحلیل محتوا, 15 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به صورت فردی و 9 نفر از دانشجویان به صورت گروهی مورد مصاحبه نیمه ساختار یافته قرار گرفتند. مشارکت کنندگان در این مطالعه دانشجویان کلیه رشته های پزشکی, پرستاری, مامایی, هوشبری و اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بودند. تحلیل داده ها به روش تحلیل محتوا در هفت گام انجام گرفت. دقت و صحت داده ها از روش های مختلف مورد تائید قرار گرفت.نتایج: ازکدگذاری ودسته بندی داده های حاصل دانشجویان به سه مضمون اصلی «ارتباطات», «اصول, قوانین و مقررات» و «جو حمایتی» به عنوان نقش برنامه درسی پنهان در انتقال ویژگی های حرفه ای گری اشاره نمودند.نتیجه گیری: ساختار سازمانی نامناسب در سطح سیستم های سلامت, مانعی جدی در مسیر حرفه ای گری ایجاد کرده است. بر اساس یافته ها داشتن ارتباط مناسب و همچنین برخورداری از سیستم تشویق و حمایت و داشتن قوانین مشخص تسهیل کننده حرفه ای گری و نارسایی های سیستم سازمانی و مدیریتی وزارت بهداشت و سیستم آموزشی و عدم توجه به برنامه درسی پنهان در انتقال ویژگی های حرفه ای گری جزء موانع حرفه ای گری می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریف جعفری، مهسا، یزدانخواه فرد، محمدرضا، روانی پور، مریم، معتمد، نیلوفر، پولادی، شهناز، و احمدلو، جواد. (1395). دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از نقش برنامه درسی پنهان در انتقال ویژگی های حرفه ای گری: یک تحقیق کیفی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 11(1)، 76-91. SID. https://sid.ir/paper/208223/fa

    Vancouver: کپی

    شریف جعفری مهسا، یزدانخواه فرد محمدرضا، روانی پور مریم، معتمد نیلوفر، پولادی شهناز، احمدلو جواد. دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از نقش برنامه درسی پنهان در انتقال ویژگی های حرفه ای گری: یک تحقیق کیفی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1395؛11(1):76-91. Available from: https://sid.ir/paper/208223/fa

    IEEE: کپی

    مهسا شریف جعفری، محمدرضا یزدانخواه فرد، مریم روانی پور، نیلوفر معتمد، شهناز پولادی، و جواد احمدلو، “دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از نقش برنامه درسی پنهان در انتقال ویژگی های حرفه ای گری: یک تحقیق کیفی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 11، no. 1، pp. 76–91، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208223/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button