مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,030
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

650
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ارائه بازخورد در آموزش بالینی بر رضایتمندی فراگیران

صفحات

 صفحه شروع 208 | صفحه پایان 218

چکیده

 مقدمه: در میان عواملی که در آموزش مهارتهای بالینی نقش دارد, بدون شک بازخورد از جایگاه خاصی برخوردار است. بازخورد, حلقه ارتباطی بین سنجش و یادگیری است. رضایت دانشجویان همچنان به عنوان یک شاخص مهم کیفی در یادگیری و تدریس مطرح است و یادگیری نیز ارتباط قوی با رضایت آن ها از دوره آموزشی دارد. پژوهش حاضر, با هدف بررسی تاثیر استفاده از بازخورد در آموزش بالینی, طراحی شده است.روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی دو گروهی است, که بر روی تمامی دانشجویان پرستاری ترم هفت دانشکده های پرستاری و مامایی شهرستان های اراک و شازند که در نیم سال او 93-94 در بخش post-ccu کارآموزی انجام می دادند, با روش تمام شماری انتخاب و اجراء شده است. دانشجویان هر گروه به صورت تصادفی در زیر گرو ه های 7 و 8 نفری تقسیم و هر گروه, به مدت4 هفته دوره کارآموزی را در شیفت صبح انجام می دادند. برای تعیین تاثیر این دو روش, پس از اتمام هر دوره کارآموزی, پرسشنامه توسط تمامی دانشجویان تکمیل و نتایج آن مقایسه گردید.نتایج: نتایج نشان داد دو گروه مداخله و کنترل از نظر مشخصات دموگرافیک (جنس, بومی بودن و تجربه کار دانشجویی) همسان بودند و آزمون آماری اختلاف معنی داری را نشان نداد. همچنین میانگین رضایتمندی کل در گروه مداخله بیشتر از گروه کنترل بود, بطوری که گروه مداخله در همه سطوح نسبت به گروه کنترل رضایتمندی بیشتر داشتند. آزمون آماری نیز بین دو گروه اختلاف معنی دار ی را نشان داد (p<0.003)بحث و نتیجه گیری: بطور کلی می توان گفت که بازخورد های آنی و برنامه ریزی شده ای که در طول کار آموزی به دانشجویان ارائه شده توانسته است مسیر آموزش بالینی را در جهت صحیح هدایت کند. بنحوی که رضایتمندی دانشجویان از این فرآیند را افزایش یافته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، سلیمان، زند، سلیمان، نیکروان مفرد، ملاحت، و رفیعی، فاطمه. (1394). بررسی تاثیر ارائه بازخورد در آموزش بالینی بر رضایتمندی فراگیران. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 10(3)، 208-218. SID. https://sid.ir/paper/208236/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی سلیمان، زند سلیمان، نیکروان مفرد ملاحت، رفیعی فاطمه. بررسی تاثیر ارائه بازخورد در آموزش بالینی بر رضایتمندی فراگیران. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1394؛10(3):208-218. Available from: https://sid.ir/paper/208236/fa

    IEEE: کپی

    سلیمان احمدی، سلیمان زند، ملاحت نیکروان مفرد، و فاطمه رفیعی، “بررسی تاثیر ارائه بازخورد در آموزش بالینی بر رضایتمندی فراگیران،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 10، no. 3، pp. 208–218، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208236/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button