مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

837
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

679
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان بر اساس مدل سروکوآل در دانشکده ی ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه تهران

صفحات

 صفحه شروع 286 | صفحه پایان 298

چکیده

 اهداف: ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی در دهه های اخیر یکی از مهمترین مسائل آموزش عالی است. مدل سروکوآل (مدل تحلیل شکاف) به ارزیابی کیفیت خدمات از دیدگاه مشتریان می پردازد. با بررسی شکاف بین انتظارات و ادراکات دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی, می توان به برنامه ای مناسب جهت ارتقا کیفیت خدمات آموزشی دست یافت. این مطالعه به منظور ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی دانشکده ی ریاضی, آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه تهران بر اساس مدل سروکوآل انجام شده است. روش ها: این مطالعه به روش تحلیلی-مقطعی بر روی تعداد 220 نفر از دانشجویان دانشکده ی ریاضی, آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه تهران انجام شد. نمونه گیری به روش تصادفی ساده بود. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد سروکوآل در دو بخش استفاده گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS22 و با کمک آمار توصیفی و آزمون های کولموگروف– اسمیرنوف, تی– تست, آنالیز واریانس یک طرفه و رگرسیون لجستیک انجام شد. یافته ها: در تمامی ابعاد کیفیت خدمات آموزشی شکاف منفی وجود داشت. بیشترین میزان مربوط به بُعد پاسخگویی (680/1-) و کمترین میزان مربوط به بُعد همدلی (890/0-) بود. در ابعاد پاسخگویی و فیزیکی در سطوح جنسیت تفاوت معناداری وجود داشت. ابعاد مختلف کیفیت در سطوح رشته ی تحصیلی دارای تفاوت معناداری بود. بر اساس رگرسیون لجستیک, متغیرهای جنسیت و رشته-ی تحصیلی پیشگویی کننده های مناسبی برای شکاف کیفیت بودند. نتیجه گیری: انتظارات دانشجویان فراتر از ادارک آنها از کیفیت خدمات آموزشی است. در جهت بهبود کیفیت خدمات آموزشی باید ابعاد پاسخگویی و همدلی در اولویت قرار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میسایی، حسن، و محمدی مهر، مژگان. (1396). ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان بر اساس مدل سروکوآل در دانشکده ی ریاضی, آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه تهران. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 12(4 )، 286-298. SID. https://sid.ir/paper/208274/fa

    Vancouver: کپی

    میسایی حسن، محمدی مهر مژگان. ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان بر اساس مدل سروکوآل در دانشکده ی ریاضی, آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه تهران. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1396؛12(4 ):286-298. Available from: https://sid.ir/paper/208274/fa

    IEEE: کپی

    حسن میسایی، و مژگان محمدی مهر، “ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان بر اساس مدل سروکوآل در دانشکده ی ریاضی, آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه تهران،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 12، no. 4 ، pp. 286–298، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208274/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button