مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,020
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,323
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری مبتنی بر مورد: مفهوم، مدل ها، اثربخشی و چالش ها

صفحات

 صفحه شروع 201 | صفحه پایان 209

چکیده

 مقدمه: استفاده از روش یادگیری مبتنی بر مورد دانشجویان را با تجارب متنوعی در کلاس درس از جمله حل مسئله, ساخت دانش با یکدیگر, ارتباط و مشارکت گروهی آماده می کند. چالشی که در این زمینه در کشور ما احساس می شود آگاهی کم و ناکافی اعضای هیئت علمی و افراد درگیر در آموزش علوم پزشکی, از مدل ها و اثربخشی آن برای استفاده مناسب و گسترده از این روش فعال یادگیری است. هدف این مقاله, مروری بر شواهد مرتبط با مدل ها, کاربردها, اثربخشی و چالش های روش تدریس مبتنی بر مورد است. روش بررسی: مقاله حاضر یک مطالعه مروری است که از طریق جستجوی غیر نظام مند در بازه زمانی 2005 تا اکتبر 2015 با کلیدواژه های case based learning, case based teaching, case method teaching, case based discussion در پایگاه ها و مجلات الکترونیکی Google Scholar, Pub Med, ERIC, Willy, ProQuest, Medical Education Online انجام شد. نتایج: در جستجوی منابع 80 مقاله و دو پایان نامه یافت شد. پس از حذف مقالات تکراری از نتایج بازیابی شده, 64 مقاله مورد بررسی و دسته بندی قرار گرفت؛ درنهایت نتایج 20 مقاله مرتبط با موضوع پژوهش, وارد مطالعه شد. تعریف یادگیری مبتنی بر مورد به عنوان روشی برای نزدیک کردن محیط آموزشی به محیط واقعی یادگیری, مدل های یادگیری مبتنی بر مورد و کاربرد هرکدام بر اساس تحلیل محیط آموزشی, اصول طراحی سناریو و نتایج مطالعات در مورد اثربخشی این روش در آموزش پزشکی, مورد توجه قرار گرفت. نتیجه گیری: اگرچه در مورد تعریف یادگیری مبتنی بر مورد توافق نظر وجود ندارد, اگر به اصول زیربنایی آن مانند توجه به کیفیت سناریوهای طراحی شده و انتخاب نوع مدل بر اساس سطح مخاطبان توجه شود, این روش می تواند تجربه یادگیری مثبتی برای دانشجویان فراهم سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نعیمی، لیلا، علی زاده، مریم، و شریعتی، محمد. (1395). یادگیری مبتنی بر مورد: مفهوم, مدل ها, اثربخشی و چالش ها. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 11(3 )، 201-209. SID. https://sid.ir/paper/208302/fa

    Vancouver: کپی

    نعیمی لیلا، علی زاده مریم، شریعتی محمد. یادگیری مبتنی بر مورد: مفهوم, مدل ها, اثربخشی و چالش ها. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1395؛11(3 ):201-209. Available from: https://sid.ir/paper/208302/fa

    IEEE: کپی

    لیلا نعیمی، مریم علی زاده، و محمد شریعتی، “یادگیری مبتنی بر مورد: مفهوم, مدل ها, اثربخشی و چالش ها،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 11، no. 3 ، pp. 201–209، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208302/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button