مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,321
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

401
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روانسنجی پرسشنامه عوامل مرتبط با یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 218 | صفحه پایان 232

چکیده

 مقدمه: ارزیابی های مداوم آموزش و یادگیری بالینی در پرستاری مستلزم استفاده از ابزارهای معتبر و پایا می باشد. لذا این مطالعه با هدف رواسنجی «پرسشنامه عوامل مرتبط با یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری» طراحی گردید. روش بررسی: در پژوهش توصیفی حاضر نمونه گیری به روش تصادفی ساده از میان دانشجویان و مربیان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و دانشگاه آزاد اسلامی یزد انجام گرفت: روایی صوری کیفی به روش مصاحبه و روایی صوری کمی با استفاده از نمره تاثیر آیتم (IS) توسط ده نفر از دانشجویان پرستاری, شاخص روایی محتوا (CVI) به روش والتز و باسل توسط ده نفر از اساتید پرستاری, بررسی همسانی درونی با استفاده از ضریب آلفاکرونباخ و ثبات ابزار با انجام آزمون مجدد توسط 20 نفر از دانشجویان پرستاری بررسی و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استباطی توسط نرم افزار SPSS V. 16 انجام شد. نتایج: پرسشنامه عوامل مرتبط با یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری « (امامی و همکاران 1393) شامل 89 گویه در هفت حیطه از روایی صوری کیفی و کمی مناسبی برخوردار بود. IS تمام گویه ها بیش از 1/5, CVI تک تک گویه ها بیش از 0/7و CVI کل پرسشنامه (CVI-S) برابر 0/88 تعیین گردید. ضریب آلفا کرونباخ حیطه ها بین 0/91-0/81 و کل پرسشنامه 0/96, ضریب همبستگی پیرسون حیطه ها بین 0/94-0/80و کل پرسشنامه برابر 0/96 محاسبه گردید. نتیجه گیری: بر اساس نتایج حاصل »پرسشنامه عوامل مرتبط با یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری « دارای اعتبار و پایایی مناسب بوده و می تواند در ارزیابی های مداوم آموزش و یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری به عنوان یک ابزار جامع, معتبر و پایا مفید واقع گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امامی میبدی، مهناز، میرزایی، مسعود، فرج خدا، تهمینه، و سلطانی عربشاهی، سیدکامران. (1395). روانسنجی پرسشنامه عوامل مرتبط با یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 11(3 )، 218-232. SID. https://sid.ir/paper/208304/fa

    Vancouver: کپی

    امامی میبدی مهناز، میرزایی مسعود، فرج خدا تهمینه، سلطانی عربشاهی سیدکامران. روانسنجی پرسشنامه عوامل مرتبط با یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1395؛11(3 ):218-232. Available from: https://sid.ir/paper/208304/fa

    IEEE: کپی

    مهناز امامی میبدی، مسعود میرزایی، تهمینه فرج خدا، و سیدکامران سلطانی عربشاهی، “روانسنجی پرسشنامه عوامل مرتبط با یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 11، no. 3 ، pp. 218–232، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208304/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button