Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,247
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

702
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

معماری مجدد آموزش عالی برای دانشجویان با نیازهای آموزشی ویژه بر اساس اصول طراحی جهانی برای یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 134

چکیده

 هدف اصلی مقاله شناسایی ساختار مدیریتی, استراتژی ها و فرایندهای موجود برای ارائه خدمات آموزش عالی به افراد دارای نیازهای آموزشی ویژه است. در این پژوهش از روش مطالعه موردی که یکی از انواع روش تحقیق کیفی است استفاده شده است؛ سه دانشگاه از نظر ارائه خدمات به دانشجوبان با نیازهای ویژه شناسایی و دانشگاه آتاباسکا از کشور کانادا با توجه به اهداف پژوهش عمیقا تحلیل شد. از ادبیات پژوهش نیز به عنوان دانش زمینه ای برای یافته های تحقیق استفاده شده است. ادبیات تحقیق و مطالعه موردی هر دو بر به کارگیری اصول طراحی جهانی برای یادگیری و استفاده از فناوری های کمکی برای ارائه خدمات آموزشی به افراد دارای نیازهای آموزشی ویژه تاکید دارند. این پژوهش ضمن معرفی اصول نه گانه طراحی جهانی برای یادگیری و برخی فناوری های کمکی, تجارب جهانی را در این زمینه ها بررسی می نماید. برای معماری مجدد ساختار مدیریتی و فرایندهای یاددهی–یادگیری آموزش عالی ایران, توجه به اصول طراحی جهانی را در روش ها و محتوای آموزش عالی کشور پیشنهاد می کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی زوارکی، اسماعیل، رستمی نژاد، محمدعلی، و ایزی، مریم. (1390). معماری مجدد آموزش عالی برای دانشجویان با نیازهای آموزشی ویژه بر اساس اصول طراحی جهانی برای یادگیری. روانشناسی افراد استثنایی، 1(1)، 113-134. SID. https://sid.ir/paper/208351/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی زوارکی اسماعیل، رستمی نژاد محمدعلی، ایزی مریم. معماری مجدد آموزش عالی برای دانشجویان با نیازهای آموزشی ویژه بر اساس اصول طراحی جهانی برای یادگیری. روانشناسی افراد استثنایی[Internet]. 1390؛1(1):113-134. Available from: https://sid.ir/paper/208351/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل زارعی زوارکی، محمدعلی رستمی نژاد، و مریم ایزی، “معماری مجدد آموزش عالی برای دانشجویان با نیازهای آموزشی ویژه بر اساس اصول طراحی جهانی برای یادگیری،” روانشناسی افراد استثنایی، vol. 1، no. 1، pp. 113–134، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208351/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا