مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,602
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,006
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش برنامه فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مساله و دانش و مهارت فراشناخت دانش آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 145

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر آموزش برنامه فراشناخت پانوراو فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مساله و دانش ومهارت فراشناخت دانش آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی انجام گرفت. ازروش پژوهش نیمه تجربی, با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی با نارسایی ویژه در ریاضی شهرستان نجف آباد در سال تحصیلی 90-89 بود. به منظور انجام گرفتن این پژوهش, 20 دانش آموز با نارسایی ویژه در ریاضی, انتخاب و با روش تصادفی به گروه های آزمایش و کنترل گمارده شدند (یک گروه 10 نفری آزمایش و یک گروه 10 نفری کنترل). ابزارهای مورد استفاده عبارت از پرسشنامه فراشناخت پانورا و فیلیپو, چک لیست تشخیصی اختلال ریاضی تبریزی, مقیاس هوش ریون و آزمون عملکرد تحصیلی ریاضی بودند. مداخله مربوط به آموزش برنامه فراشناخت پانورا و فیلیپو بر روی گروه آزمایش به صورت انفرادی و در 8 جلسه 45 دقیقه ای انجام گرفت. داده های به دست آمده با روش آماری تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که بین میانگین نمرات دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود داشت (P=0.05) در مجموع یافته های این پژوهش حاکی از آن است که آموزش برنامه فراشناخت پانورا و فیلیپو بر عملکرد حل مساله و دانش و مهارت فراشناخت دانش آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی موثر می باشد. پیشنهاد می گردد که از روش آموزش فراشناخت پانورا و فیلیپو به عنوان یک روش مفید در رفع مشکلات حل مساله دانش آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی استفاده گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عابدی، احمد، قادری نجف آبادی، مریم، شوشتری، مژگان، و گلشنی منزه، فرشته. (1391). اثربخشی آموزش برنامه فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مساله و دانش و مهارت فراشناخت دانش آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی. روانشناسی افراد استثنایی، 2(5)، 125-145. SID. https://sid.ir/paper/208405/fa

Vancouver: کپی

عابدی احمد، قادری نجف آبادی مریم، شوشتری مژگان، گلشنی منزه فرشته. اثربخشی آموزش برنامه فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مساله و دانش و مهارت فراشناخت دانش آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی. روانشناسی افراد استثنایی[Internet]. 1391؛2(5):125-145. Available from: https://sid.ir/paper/208405/fa

IEEE: کپی

احمد عابدی، مریم قادری نجف آبادی، مژگان شوشتری، و فرشته گلشنی منزه، “اثربخشی آموزش برنامه فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مساله و دانش و مهارت فراشناخت دانش آموزان با نارسایی ویژه در ریاضی،” روانشناسی افراد استثنایی، vol. 2، no. 5، pp. 125–145، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208405/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button