مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

837
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

739
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد تکنولوژی کمکی در حوزه اختلال های یادگیری ویژه: مطالعه میان رشته ای

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 45

چکیده

 در پژوهش حاضر از طریق مطالعه مروری نظامند و کلیدواژه های تخصصیAssistive technology, Instructional Technology, Learning Technology در حوزه اختلال های یادگیری ویژه و با استفاده از کلیدواژهای Learning Disability, Specific Learning Disabilities, Reading disorders or Dyslexia, Dysgraphia or written expression, Dyscalculia در پایگاه های اطلاعاتی شامل Pupmed, Springer, Scopus, ProQuest, Elsevier, Science direct, Google Scholar, Magiran بین سال های 2017-1995 یافته ها و اطلاعات مورد نظر جهت دستیابی به هدف پژوهش مورد واکاوی قرار گرفت. از بین 52 مقاله پژوهشی انتخاب شده, پژوهش های انجام شده در ارتباط با کاربرد تکنولوژی کمکی در اختلال نوشتن از بیشترین فراوانی (با تعداد 26) برخوردار است, و کاربرد تکنولوژی کمکی در اختلال ریاضیات 17 بار و در اختلال خواندن 12 بار مورد پژوهش قرار گرفته اند. در این راستا, مطالعات آزمایشی (با 79 درصد) بیشترین فراوانی را در بین انواع مطالعات دارند. نرم افزارهای آموزشی طراحی شده (با فراوانی 29) پرکاربردترین تکنولوژی کمکی جهت استفاده برای افراد دارای اختلالات یادگیری ویژه است. نرم افزار پردازشگر کلمه (با فراوانی 6), تکنولوژی بازشناسی گفتار (با فراوانی 6), نرم افزار پیش بینی کلمه (با فراوانی 5), نرم افزارهای متن به گفتار, گفتار به متن, چک کننده های املاء, و ابزارهای طراحی و سازماندهی (هر کدام با فراوانی 3), تکنولوژی مبتنی بر اینترنت (با فراوانی 2), و دیکشنری (با فراوانی 1) به ترتیب در اولویت های بعدی قرار دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نعمتی، شهروز، و تقی پور، کیومرث. (1397). کاربرد تکنولوژی کمکی در حوزه اختلال های یادگیری ویژه: مطالعه میان رشته ای. روانشناسی افراد استثنایی، 8(32 )، 15-45. SID. https://sid.ir/paper/208408/fa

    Vancouver: کپی

    نعمتی شهروز، تقی پور کیومرث. کاربرد تکنولوژی کمکی در حوزه اختلال های یادگیری ویژه: مطالعه میان رشته ای. روانشناسی افراد استثنایی[Internet]. 1397؛8(32 ):15-45. Available from: https://sid.ir/paper/208408/fa

    IEEE: کپی

    شهروز نعمتی، و کیومرث تقی پور، “کاربرد تکنولوژی کمکی در حوزه اختلال های یادگیری ویژه: مطالعه میان رشته ای،” روانشناسی افراد استثنایی، vol. 8، no. 32 ، pp. 15–45، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208408/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button