Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,756
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

882
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سبک اسناد در دانش آموزان پسر نابینا و بینا

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 83

چکیده

 مقدمه: هدف اصلی این پژوهش مقایسه سبک های اسنادی دانش آموزان (پسر) نابینا و بینای شهرستان اردبیل بوده است. روش این تحقیق از نوع کاربردی و روش انجام آن زمینه ای است. جامعه آماری برای وصول به هدف پژوهش, از کلیه دانش آموزانی که در سال تحصیلی90-1389 در مدارس استثنایی, عادی و همچنین تلفیقی شهرستان اردبیل مشغول به تحصیل بودند, 36 نفر دانش آموز پسر (18 نفر بینا و 18 نفر نابینا) با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سبک های اسناد (ASQ) استفاده شده است. و داده های پژوهشی با تحلیل واریانس چندمتغیری (MANOVA) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافته ها: نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری نشان داد که بین سبک اسنادی گروه اصلی و گروه گواه تفاوت معنادار است. بحث و نتیجه گیری: بین سبک اسناد دانش آموزان بینا و نابینا در مولفه های درونی- بیرونی, ناپایدار- پایدار و کلی- جزئی تفاوت معنی داری وجود دارد, بدین معنی که سبک اسنادی در دانش آموزان نابینا بیشتر به صورت بیرونی, پایدار و کلی و در دانش آموزان بینا بیشتر درونی, ناپایدار و جزئی است. با توجه به یافته های این تحقیق, به کار گرفتن راهبردهای موثر برای تغییر دادن اسنادهای بیرونی به اسنادهای درونی در افراد نابینا جهت سازگاری بهتر از پیشنهادهای این تحقیق می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

جعفری، عیسی، سلیمانی، اسماعیل، و اسماعیلی، علی. (1390). مقایسه سبک اسناد در دانش آموزان پسر نابینا و بینا. روانشناسی افراد استثنایی، 1(3)، 71-83. SID. https://sid.ir/paper/208417/fa

Vancouver: کپی

جعفری عیسی، سلیمانی اسماعیل، اسماعیلی علی. مقایسه سبک اسناد در دانش آموزان پسر نابینا و بینا. روانشناسی افراد استثنایی[Internet]. 1390؛1(3):71-83. Available from: https://sid.ir/paper/208417/fa

IEEE: کپی

عیسی جعفری، اسماعیل سلیمانی، و علی اسماعیلی، “مقایسه سبک اسناد در دانش آموزان پسر نابینا و بینا،” روانشناسی افراد استثنایی، vol. 1، no. 3، pp. 71–83، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208417/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا