مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

990
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

963
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر بخشی آموزش امید بر سبک ‎های اسنادی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 33

چکیده

 هدف پژوهش تعیین اثر بخشی آموزش امید مبتنی بر نظریه اسنایدر بر سبک ها ی اسنادی دانشجویان بود. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی بود که با نمونه گیری تصادفی 24 نفر در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند و به منظور اندازه گیری سبک های اسناد از پرسشنامه سبک اسنادی(ASQ)  استفاده شد. داده های بدست آمده با آزمون تحلیل کواریانس تجزیه و تحلیل شد, نتایج نشان داد که برنامه آموزشی امید باعث افزایش سبک اسنادی مثبت (درونی-پایدار-کلی) در موقعیت های مثبت و کاهش سبک اسنادی منفی (بیرونی-ناپایدار-اختصاصی) در موقعیت های منفی شده است, پس آموزش امید می تواند بر سبک های اسنادی موثر باشد, با توجه به استفاده از این روش آموزشی به منظور تغییر سبک های اسنادی منفی به سبک های اسنادی مثبت پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یعقوبی، ابوالقاسم، فروتن بقا، پریسا، و محققی، حسین. (1393). بررسی اثر بخشی آموزش امید بر سبک ‎های اسنادی دانشجویان. مطالعات روانشناسی بالینی، 5(17)، 19-33. SID. https://sid.ir/paper/208509/fa

    Vancouver: کپی

    یعقوبی ابوالقاسم، فروتن بقا پریسا، محققی حسین. بررسی اثر بخشی آموزش امید بر سبک ‎های اسنادی دانشجویان. مطالعات روانشناسی بالینی[Internet]. 1393؛5(17):19-33. Available from: https://sid.ir/paper/208509/fa

    IEEE: کپی

    ابوالقاسم یعقوبی، پریسا فروتن بقا، و حسین محققی، “بررسی اثر بخشی آموزش امید بر سبک ‎های اسنادی دانشجویان،” مطالعات روانشناسی بالینی، vol. 5، no. 17، pp. 19–33، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208509/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button