مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,151
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,242
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روابط ساختاری سبک های دلبستگی و پرخاشگری در دانش آموزان: نقش میانجیگری عزت نفس

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 60

چکیده

 مقدمه: یکی از مهمترین عوامل موثر بر مشکلات عزت نفس, تجارب اولیه فرد با والدین در کودکی است. این تجارب در شکل گیری عزت نفس تاثیر بسزایی دارد. بنابراین در این پژوهش هدف آزمون رابطه ساختاری سبک های دلبستگی با پرخاشگری, با مطالعه نقش میانجی گری عزت نفس در دانش آموزان بود. روش: شرکت کنندگان پژوهش 150 دانش آموز دختر مقطع دبیرستان شهرستان خوی بودند که در سال تحصیلی 94-1395 مشغول به تحصیل بودند که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پژوهش شامل پرسشنامه دلبستگی هزن و شیور با ضریب آلفای کرونباخ 0. 81, پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ با ضریب آلفای کرونباخ 0. 84 و پرسشنامه پرخاشگری باس و پری با ضریب آلفای کرونباخ 0. 89 بود. آزمون مسیرهای مستقیم و غیرمستقیم الگوی پژوهش, به ترتیب, با استفاده از روش های مدل معادلات ساختاری و سوبل انجام گرفت. نتایج: یافته ها نشان داد که سبک های دلبستگی با عزت نفس و همچنین عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان رابطه مستقیم دارند. همچنین, یافته ها نشان داد که عزت نفس نقش میانجیگری را در رابطه ی بین سبک های دلبستگی و پرخاشگری دارد. بحث و نتیجه گیری: یافته های این تحقیق می تواند برای مشاوران و روانشناسان مدرسه در کاهش مشکلات عزت نفس و پرخاشگری دانش آموزان کمک کننده باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ستایشی اظهری، محمد، حاج علیلو، رعنا، و حبیب زاده، عباس. (1398). روابط ساختاری سبک های دلبستگی و پرخاشگری در دانش آموزان: نقش میانجیگری عزت نفس. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، 17(1 (پیاپی 32) )، 53-60. SID. https://sid.ir/paper/208785/fa

    Vancouver: کپی

    ستایشی اظهری محمد، حاج علیلو رعنا، حبیب زاده عباس. روابط ساختاری سبک های دلبستگی و پرخاشگری در دانش آموزان: نقش میانجیگری عزت نفس. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)[Internet]. 1398؛17(1 (پیاپی 32) ):53-60. Available from: https://sid.ir/paper/208785/fa

    IEEE: کپی

    محمد ستایشی اظهری، رعنا حاج علیلو، و عباس حبیب زاده، “روابط ساختاری سبک های دلبستگی و پرخاشگری در دانش آموزان: نقش میانجیگری عزت نفس،” روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، vol. 17، no. 1 (پیاپی 32) ، pp. 53–60، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208785/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا