مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,337
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

643
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی ارتباطات عناصر بازار در صنایع کارخانه ای ایران

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 174

چکیده

 در ادبیات اقتصاد صنعتی, عناصر سه گانه بازار مشتمل بر ساختار, رفتار و عملکرد است. تعیین نحوه ارتباط این سه عنصر, از جمله موارد بسیار مهم جهت پیش بینی و سیاست گذاری به شمار می رود. هدف این مقاله, شناسایی ارتباطات ساختار, رفتار و عملکرد در صنایع کارخانه ای ایران است. جهت دستیابی به این هدف, ابتدا اطلاعات و آمار مربوط به ساختار, رفتار و عملکرد صنایع به تفکیک استان های کشور مربوط به کارگاه های صنعتی ده نفر کارکن و بیشتر برای سال 1388 جمع آوری و شاخص های مورد نیاز محاسبه شده است. با توجه به ارتباط این عناصر با یکدیگر, مدلی با سه معادله به صورت سیستم معادلات همزمان طراحی شده و مدل با روش  3 SLSبرآورد شده است.نتایج بدست آمده در تحقیق نشان می دهد, تبلیغات اثر مثبت و معناداری بر تمرکز دارد. به طوری که با افزایش تبلیغات, تمرکز در صنعت افزایش پیدا می کند. سودآوری اثر مثبت و معناداری بر تبلیغات دارد. همچنین تمرکز دارای اثر مثبت و معنادار بر سودآوری است به طوری که با افزایش تمرکز, سودآوری در صنعت نیز افزایش پیدا می کند. تاثیر تحقیق و توسعه بر سودآوری, منفی و اثر تبلیغات بر سودآوری مثبت و معنادار است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شهنازی، روح اله، و ذبیحی دان، محمدسعید. (1392). شناسایی ارتباطات عناصر بازار در صنایع کارخانه ای ایران. تحقیقات مدل سازی اقتصادی، 3(12)، 153-174. SID. https://sid.ir/paper/208867/fa

Vancouver: کپی

شهنازی روح اله، ذبیحی دان محمدسعید. شناسایی ارتباطات عناصر بازار در صنایع کارخانه ای ایران. تحقیقات مدل سازی اقتصادی[Internet]. 1392؛3(12):153-174. Available from: https://sid.ir/paper/208867/fa

IEEE: کپی

روح اله شهنازی، و محمدسعید ذبیحی دان، “شناسایی ارتباطات عناصر بازار در صنایع کارخانه ای ایران،” تحقیقات مدل سازی اقتصادی، vol. 3، no. 12، pp. 153–174، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208867/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button