مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,289
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,818
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی درمانی بر ارتقاء یادگیری مفاهیم ریاضی و توانایی حل مسئله دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 76

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف اثربخشی بازی درمانی بر ارتقای یادگیری مفاهیم ریاضی و توانایی حل مسئله ی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی انجام گرفت. این پژوهش آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون همراه با گروه کنترل بود. در این مطالعه ی تجربی تعداد 60 دانش آموز دختر پایه دوم ابتدایی شهر قم که در آزمون عملکرد پیوسته رازولد و آزمون حل مسئله گل پرور نمره ی پایین تر از میانگین دریافت کردند, به صورت نمونه گیری طبقه ای تصادفی, انتخاب شده و در دو گروه 30 نفری آزمایش و کنترل قرار گرفتند. پس از انجام پیش آزمون, دانش آموزان گروه آزمایش در 28 جلسه 45 دقیقه ای تحت آموزش بازی درمانی قرار گرفتند و گروه کنترل همان آموزش مرسوم در کلاس درس را ادامه دادند. سپس پس آزمون اجرا گردید. داده ها نیز با استفاده از آزمون ریاضیات عمکرد پیوسته و آزمون حل مسئله جمع آوری گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی میانگین, انحراف معیار و آزمون تحلیل کواریانس چند متغیره (MANCOVA) به کمک نرم افزار SPSS استفاده شده است. یافته ها نشان داد در یادگیری مفاهیم ریاضی و توانایی حل مسئله بین دو گروه از نظر درصد تغییرات, تفاوت معناداری به نفع گروه آزمایش وجود دارد. طبق شواهد این تحقیق, نتیجه گیری می شود که آموزش مبتنی بر بازی درمانی بر ارتقا یادگیری مفاهیم ریاضی و توانایی حل مسئله دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، حسن، زارع، اعظم، و محمدی، مریم. (1397). اثربخشی بازی درمانی بر ارتقاء یادگیری مفاهیم ریاضی و توانایی حل مسئله دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی. ناتوانی های یادگیری، 7(3 (پیاپی 26) )، 57-76. SID. https://sid.ir/paper/210086/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری حسن، زارع اعظم، محمدی مریم. اثربخشی بازی درمانی بر ارتقاء یادگیری مفاهیم ریاضی و توانایی حل مسئله دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1397؛7(3 (پیاپی 26) ):57-76. Available from: https://sid.ir/paper/210086/fa

    IEEE: کپی

    حسن حیدری، اعظم زارع، و مریم محمدی، “اثربخشی بازی درمانی بر ارتقاء یادگیری مفاهیم ریاضی و توانایی حل مسئله دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 7، no. 3 (پیاپی 26) ، pp. 57–76، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210086/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button